350 liters hjørneakvarie med Malawi Mbuna

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 312

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Kong Triton - 18/08-2019 20:00 18/08-2019 20:00
Godaften

Først vil jeg lige gøre opmærksom på, at jeg har verdens bedste kæreste! Hun har SELV foreslået, at vi da skal have et akvarie mere! *blink* :D
Hun har især forelsket sig i et hjørneakvarie, så det bliver jo nok sådan! ;)
Hun har også forelsket sig i Malawi Mbuna, når hun har set dem i butikkerne. Men jeg har ingen erfaring med Malawi. Kan det lade sig gøre i et hjørneakvarie? Jeg kigger på hjørneakvarier på 350 liter, men målene er jo noget anderledes end et almindeligt aflangt akvarie på samme antal liter. Hvilke eventuelle begrænsninger giver det, hvis det bliver et hjørneakvarie?

Venlig hilsen
Morten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger tmkaarhus - 20/08-2019 08:39 20/08-2019 08:39
Det lyder helt sikkert som en super pige (y)

I min optik, så får du med et hjørneakvarie i den størrelse, nogenlunde det du mister i længden, i bredden i stedet. De er super dybe, og med de to høje glasvægge der går ind mod hjørnet, har du rig mulighed for at lave nogle fine stenopbygninger, således dine mbuna'er kan få deres små territorier.

Du bliver dog nok nød til at acceptere at du ikke vil kunne holde samme antal Mbuna cichlider, som du ville kunne gøre i et aflangt.

Mvh. Thomas

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger smeden91 - 20/08-2019 12:24 20/08-2019 12:24
Halløjsa :D

Jeg har selv Juwel trigon 350 liters hjørneakvarie, og har i mange år haft Mbuna i det og det fungerede skide godt.

du kan sagtens have 20 mbuna'er i baljen ;)
:D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Kong Triton - 22/08-2019 08:23 22/08-2019 08:23
Super. Tak for svarene. Så bliver det et 350 liters med Mbuna, som fruen ønsker :)

Annoncører
Annoncører