Status på baljer/spande i haven.

Postet under : Havedam - Generelt
Visninger : 296

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger HiSea - 24/09-2019 22:07 24/09-2019 22:07
Nu da alt er kommet indenfor for vinteren og de sidste baljer rengjorte syntes jeg det kunne være spændende at høre hvad folks erfaringer har været for sommeren 2019?

Jegselv har haft 3 murerbaljer i gang i år og det er egentligt gået meget godt, selvom det måske ikke er blevet til så meget yngel.

90 l. balje - 10 stk. Hvid Skybjergfisk ud og 10 stk. ind, jeg havde heller ikke forventet yngel her da fiskene var meget unge, tilgengæld var de super flotte og havde vokset helt utroligt da de kom ind.

80 l. balje - 4 stk. Makropoder ud og 3 stk. ind, forventet da der lige skulle sættes et par ting på plads i flokken, de sidste 3 var tilgengæld så smælderfede af insekter at de nærmest ikke gad bevæge sig da de skulle indfanges.
I samme balje var der 6 stk. Rhinogobius sp.1 - intet yngel men igen smælderfede fisk der havde vokset sig pænt store.

80 l. balje - 15 stk. Danio nigrofasciatus ud og 19 stk. ind, absolut tilfredsstillende da de var lidt på prøve udendørs.

Baljerne kom ud sidst i maj og ind igen omkring den første september.

Del gerne jeres resulteter!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger JD - 25/09-2019 11:47 25/09-2019 11:47
Indlægget er rettet 25/09-2019 11:52 25/09-2019 11:52 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Har haft en 90 l murebalje med 10 Indianer Platy resultat 18 unger, sidste år gik de i en halv
palletank 600 l 1 han og 4 hunner resultat over 100 unger. I år har der gået Endlers guppyer i palletanken
ca. 12 stk. udsat resultat masser af unger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Superbruger jacob - 25/09-2019 13:59 25/09-2019 13:59
Dejligt at se der er nogen som holder fisk ude. Jeg har desværre ikke haft nogle ude i år. Jeg har altid synes det har været en spændende niche i vores hobby. Tidligere år har jeg haft killi, ungefødere og kutlinger udendørs. Tænker fiskene har godt at mærke forandringer i lys, mørke og ikke mindst temperatur, og selvfølgelig også hvis der forekommer andre foderemner end normalt.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger HiSea - 25/09-2019 21:58 25/09-2019 21:58
Hm, kunne være man skulle til at prøve ungefødende igen.

Det er godt nok ved at være en del år siden jeg sidst havde nogle ude, før har jeg haft Dværgtandkarper, forskellige guppyer og forskellige typer goodea.
Jeg var specielt glad for Dværgtandkarperne da de kunne komme ud allerede i april og først skulle ind i oktober som regel.

Tror også fiskene har godt af de skiftende ting.

Men også alle de insekter der kommer, ikke mindst Makropoderne havde meget stor fornøjelse af at jagte dem (da de var færdige med at skændes indbyrdes).

Annoncører
Annoncører