Vandlopper

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre akvariedyr
Visninger : 540

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger enirt - 22/10-2019 12:07 22/10-2019 12:07
Hej alle

Jeg har fået en masse vandlopper i mit lille rejeakvarie. Jeg har læst mig frem til at de ikke skulle være et problem, men de irriterer mig for der kommer flere og flere. Er der nogle gode råd til at komme af med dem uden at skade rejerne? Har læst om at man kan sætte helt små unger fra levendefødende tandkarper derned, men mine mollyer giver ikke rigtig nogle unger endnu. Andre gode råd til at komme af med dem?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger knud - 22/10-2019 13:02 22/10-2019 13:02
Ferskvandslopper og rejer sammen er et problem, da lopperne formerer sig meget hurtigt. De fleste levendefødende spiser kun loppeyngel, mollyer gør slet ikke, så de fisk, du kan få til at udrydde lopperne, vil også æde din rejer. Som jeg ser det, kan du kun komme af med lopperne ved at fiske så mange rejer op, du kan, rense akvariet og planterne, og så begynde forfra med dine rejer. Planterne skal i karantæne og til observation i et stykke tid, da de skal være totalt fri for lopper, inden du bruger dem igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger enirt - 22/10-2019 16:42 22/10-2019 16:42
Okay. Øv :( Tak for svar.

Annoncører
Annoncører