Pletter på fisk samt alger, beklager overskriften

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 176

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger nicolai falck - 25/10-2019 20:25 25/10-2019 20:25
Hej

Jeg har et 570 L (ca.) akvarie, som snart har kørt uden problemer i 4 år. Jeg har de sidste 5-6 måneder begyndt at have problemer.
Jeg har brug for lidt ekspertise. Flere af mine fisk er begyndt at få disse plamager rundt omkring.
Spørgsmålet er, om det er resultat af kampe mellem fiskene, eller om der er sygdom i akvariet ?

Zebracicliderne har haft unger næsten uafbrudt i 3-4 måneder nu (flere par), og derfor er min tanke, at det er resultater efter, at de beskytter deres unger, jeg ville bare undersøge om der kunne være andet

Derudover har jeg fået problemer med disse alger (ses på billederne). De er overalt, trærødder, bagpladen, glasset, sten osv.
Jeg har ændret min lystid fra 7:30-19:30 (ca) dagligt og til en 7-8:30 og igen fra 15-20. Altså fra 12 timer til 6,5, i håb om at dette skulle stoppe væksten. Jeg er 2 uger inde, men der er stadig tilvækst. Jeg har forsøgt at fodre mindre og skifte noget vand, men der sker intet. Nogen, som har en idé eller andre ting der kan hjælpe?

På forhånd tak

Annoncører
Annoncører