Akvarie der kan ses fra begge sider. Stressede fisk?

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 239

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger LadyDay - 10/05-2020 16:11 10/05-2020 16:11
Jeg har en idé, men ved ikke om det er en dårlig idé, så jeg vil lige høre jer.
Jeg kunne godt tænke mig at stille et lille (54 liter) akvarium på vores sofabord. Jeg vil gerne have det så man kan se det fra begge sider. Jeg tænker at jeg ville sætte "baggrund" i enderne. Men min bekymring er om fiskene ville blive stressede? Det ville blive plantet til og udstyret med huler. Dog går vi naturligvis rimeligt ofte forbi bordet, så der vil være bevægelse omkring det.
Drømmearten jeg gerne ville putte deri er Sommerfuglecichlide (Mikrogeophagus ramirezi).
Hvad tror I? Dårlig eller fantastisk idé?
Næste, svære skridt ville så blive at overbevise kæresten. *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Mutti1 - 10/05-2020 18:45 10/05-2020 18:45
Sommerfuglecichliden er en ret sart fisk, som har behov for rolige omgivelser og mulighed for at kunne trække sig tilbage, hvilket er stort set umuligt i det set-up du beskriver. Ked af at skrive det, men det ville være mega synd for fiskene og det gælder uanset hvilken art du vælger :(

Har du iøvrigt gjort dig tanker om, hvor du skal gøre af alle ledningerne, hvordan I skal komme rundt om jeres sofabord uden at falde i ledningerne og hvor besværligt det bliver at skifte vand og pusle akvariet midt på et fint sofabord, uden at ødelægge det?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger LadyDay - 10/05-2020 19:17 10/05-2020 19:17
Det er derfor jeg spurgte :) Jeg vil naturligvis ikke gøre noget der er synd for fiskene, så jeg spurgte først frem for bare at gøre det.

Ja, jeg havde ikke tænkt mig et fint stuebord der kunne tage skade af vand (ligesom standeren mit store akvarie står på ikke kan tage skade af vand. Et eller andet står alle vores akvarier på ;) ) og ledninger ville kunne føres under et gulvtæppe (med et hul ståret i under bordet så ledningerne kunne komme ud). Jeg bor ikke fornemt.

Annoncører
Annoncører