Udskiftning af fatningssæt til Akva-stabil

Postet under : Akvariesiden.dk - Teknik og udstyr
Visninger : 616

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Keldn (Inaktiv) - 02/08-2020 17:21 02/08-2020 17:21
Fatnings sættet er knækket i mit akvarielys til mit 128 liters akvarie.

Det er modellen med de sorte plastik endegavle.

Hvordan kommer man ind og få udskiftet fatnings-sættet.

Er der evt. nogen andre muligheder med en led-skinne man kan påmontere.

Gode ideer ønskes.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Principia - 02/08-2020 17:27 02/08-2020 17:27
Du kan godt smide LED i. Det er nok nemmere end at skifte fatningerne. Du skal spitte det meste af lampen ad, for at komme ind til fatningerne, og hvis den har hygget sig siden midt 90erne, så kan du godt påregne at der skal bruges en hvis mængde vold.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger plesner - 02/08-2020 18:35 02/08-2020 18:35
Hvis jeg husker rigtigt, så skruer man skruerne i endegavlene ud. Så kan plastik enderne fjernes og hele armaturet trækkes ud. Jeg købte nye fatninger hos akvarieforretningen.dk sidst, jeg havde brug for det. Det første tog lidt længere (skulle lige finde ud af, hvad der var hvad), men ellers tog det vel 10 minutter pr armatur at udskifte fatninger.

Postet fra Cichlids.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Principia - 03/08-2020 09:23 03/08-2020 09:23
Der sidder også et par metalplader som skal ud. Du kan se tråden ny ting i vente, hvor jeg skilte mit gamle ad for at bygge det om. Men det der med at trække det ud, er ikke lige til. Jeg måtte sætte det over i pressen, og trykke det ud med en træklods, for det sad da godt nok fast for en femmer.

Annoncører
Annoncører