Multi’er, røde myggelarver eller ej?

Postet under : Akvariesiden.dk - Cichlider
Visninger : 115

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger KasperK/Lolland - 21/11-2020 19:39 21/11-2020 19:39
Hej, jeg har lige fået en lille flok Neolamprologus multifasciatus, og kom i tanke om, at der vist var noget med, at de endelig ikke måtte få røde myggelarver? Er dette korrekt, eller er det noget der udelukkende gælder for nogle andre afrikanske ciklider?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Superbruger jacob - 22/11-2020 09:45 22/11-2020 09:45
Godt spørgsmål som jeg ikke rigtigt kender svaret på. Men jeg har hørt fra danske tanga akvarister at INGEN tanganyikacichlider må få røde myg. Jeg har også spurgt nogle amerikanske sneglehusakvarister og her er svaret at de gerne må få røde myg, dog i begrænsede mængder. Så jeg ved ikke hvad der er korrekt. Jeg har dog observeret at mine brevis reagerer på nogle dage med røde myg, ved at lægge æg.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Fætter guf - I dag kl. 16:23 I dag kl. 16:23
Hej Kasper/Lolland.

Jeg har lavet utrolige mængder Multier, men aldrig vovet at give dem røde myggelarver af samme årsag som din historie - jeg har dog givet dem sorte og hvide.
Jeg er næsten sikker på at det er faktisk kun er Tropheus der dør af det, men jeg kan ikke påstå at jeg har testet det *blink*

Annoncører
Annoncører