Singapore

Postet under : Akvariesiden.dk - Generelt
Visninger : 1186

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Superbruger malawicarsten - 06/08-2005 12:32 06/08-2005 12:32
Hej

Fandt lige denne her på nettet hvor nogle har besøgt fiskeopdrættere i Singapore.
Eksternt link http://www.simontorp.se/sub_lasvart/fiskodling.asp

Ser vildt ud når folk går ovenpå glas med kampfisk i - er godt halvvejs nede

Mvh Carsten

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Ziij1n - 06/08-2005 13:13 06/08-2005 13:13
Sikke et sted føj ...

Med venlig hilsen
Rasmus Hurup Hansen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Ziij1n - 06/08-2005 13:33 06/08-2005 13:33
Alla nyheter var inte lika roliga. Här är det gurami som injicerats med olika neonfärger i schackbrädesmönster.

Neonzebrafisk kanske? Vet inte riktigt vad jag ska kalla detta

Arj .. ..

Med venlig hilsen
Rasmus Hurup Hansen

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
elisabethen - 06/08-2005 14:22 06/08-2005 14:22
Christ... Har de ikke lært, at det går ud på at efterligne naturen i et akvarium..

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Marty_DK - 06/08-2005 14:48 06/08-2005 14:48
#6: Nu har selv været lidt omkring på de kanter, og det dér med at forsøge at skabe naturlige miljøer, har ikke rigtigt slået an. Nu er det jo også kommercielt opdræt, så dét forklarer måske lidt. Men der er altså en anden indgang til tingene, - selvfølgelig.

Jeg kan fortælle, at de i det nordlige Thailand, omkring Chiang Mai, har en zoologisk have, der godt kan give dyrevenner søvnløse nætter. Der tages stort set ikke hensyn til dyrenes naturlige behov eller adfærd. Jeg skal undlade at give alt for detaljerede beskrivelser, men bare et enkelt eksempel: de har en slags beton-dam, - hul i jorden med beton rundt om. Det er deres oddere. Eller rettere: odderEN, - for der er kun én. Nu er jeg ikke odder-ekspert, men mig bekendt er odderen normalt et meget socialt dyr, der færdes i flokke. Denne her odder var i hvert fald tydeligvis dybt psykotisk, - lå bare nede i bunden og skreg gudsjammerligt. Det var ikke så muntert at se på.

Venlige hilsner
Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
elisabethen - 06/08-2005 14:59 06/08-2005 14:59
De havoddere kan ser på animal planet ser da ret sociale ud.. Leger med hinanden og sådan.. Det er satme synd :(

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Marty_DK - 06/08-2005 15:10 06/08-2005 15:10
Yep! Og hvis jeg kunne tale thai, så havde jeg nok også grebet fat i én eller anden zooansat og holdt et længere foredrag om vanrøgt.

Venlige hilsner
Martin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
elisabethen - 06/08-2005 15:16 06/08-2005 15:16
Engang viste de også et program om Kabul Zoo... det være sig *efter* amerikanerne og co. smed deres bomber.. Det var godt nok et trist syn. For det første var burene jo mikroskopiske.. Der var fx et par ulve, som gik på noget ala 3 x 10 meter.. og det travede selvfølgelig frem og tilbage, og frem og tilbage...
Og så var der en gammel hanløve, som var blevet blind af at få granatsplinter i øjnene...
Krigen oveni gjorde jo, at der ikke var råd til godt foder, frisk vand eller elektricitet.

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
gigi - 07/08-2005 11:35 07/08-2005 11:35
det er der man for sine fisk fra når man køber fisk i en dyrebutik

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Rediger Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
elisabethen - 07/08-2005 11:39 07/08-2005 11:39
Det er ikke engang løgn.. En stor del af de fisk, sælges i DK, kommer fra Singapore..

Mvh.
Elisabeth Schrøder

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Søren (Inaktiv) - 07/08-2005 12:17 07/08-2005 12:17
En lille tanke der slår mig.... er helt enig i det er synd, men de ansatte er vist meget fattige og skal jo tjene penge hjem til familie. Så spørgsmålet er hvor meget dyre etik de tænker på, når familien nu engang kommer i første række :-)
Vi har også alle et valg når det kommer til stykket, som at lade være med at købe fisk fra Singapore eller lade være med at besøge deres ZOO. Så bliver de tvunget til at tænke andre tanker og måske endda omlægge deres produktion så det passer efter deres kunders ønsker.
MEN endnu en lille tanke kom flyvende.... så minder det lidt om vores produktions apperat herhjemme, Burhøns, svineproduktion mm. kan i følge mig ?? hvis vi starter herhjemme, så vil det være som ringe i vandet og andre vil følge os som et godt eksempel ;-) *SS*

Kærlig hilsen
Søren

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger thues (Inaktiv) - 07/08-2005 13:20 07/08-2005 13:20
Ja - uden at være alt for hellig - så køber jeg aldrig burhønseæg og i øvrigt helst økologiske. Hvis vi er mange nok, der gør det, stopper vi produktion af burhønseæg..:-)
I øvrigt mener jeg, burhøns bør forbydes! Så det er begge dele - lad være med at købe burhønse-æg - og kræv overfor politikerne at den måde at producere æg på forbydes.

På den led er jeg nok enig med Søren - og også gerne flere dyrevelfærdskrav til svinefabrikkerne.

I øvrigt vil det også give produkter, der smager af mere - og er sundere..:-)

De venligste hilsener
Thue

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger thues (Inaktiv) - 07/08-2005 14:29 07/08-2005 14:29
Brib> Nu har vi ikke mulighed alle sammen for selv at holde høns. De æg, hvor der er stillet størst krav - også til dyrevelfærd - er de økologiske. Derefter går det gradvist ned ad bakke til burhønseæggene - og i det mindste kan man vælge dem fra - selv om de er billigst. Hvis prisen afskrækker, kan man jo bruge lidt fære - og lidt bedre - æg..Hvis de er på hylden, vælger jeg de økologiske...og buræggenne bliver altid fravalgt - så hellere undvære..:-)

Jo, jo - der flytter svinefabrikker til Østlandene. Lige nu kan vi næppe forhindre det - men hvad angår pris kan det danske landbrug i længden alligevel ikke konkurrere med den estiske landmand (eller landarbejder), som er noget mere nøjsom.... Hvorfor ikke konkurrere på miljø, dyrevelfærd og kvalitet i stedet (jeg ved godt, at en del landmænd så skal til at tænke på en hel anden måde). Skærpet lovgivning om for eksempel dyrevelfærd kan også hjælpe den udvikling på vej....

Men igen: Det handler selvfølgelig også om, at vi som forbrugere ikke KUN tænker på pengepungen. Danskerne er faktisk det folkefærd i Vesteuropa, der tænker mest på pengepungen - og mindst på, hvad det egentlig er, de putter i munden. Det er der flere undersøgelser, som viser - ret sørgeligt egentligt. Heldigvis skal landbruget jo så også konkurrere udenfor landets grænser...;-)

De venligste hilsener
Thue

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger thues (Inaktiv) - 07/08-2005 15:36 07/08-2005 15:36
Om det principielle er vi sikkert ret enige...:-)

De venligste hilsener

Thue

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Søren (Inaktiv) - 07/08-2005 17:09 07/08-2005 17:09
Vi ER generelt enige, og som sagt skal vi jo starte et sted. Finessen eller finten om man vil, er at jo flere vi er, jo billigere skulle det gerne blive ?!?! Politikerne skal jo også være forbrugervenlige (hvad blev der i øvrigt af halv moms på grøntsager ??) Når alt kommer til alt så er det forbrugerne der har magten, længere er den ikke ;-) Så kan de flytte deres virksomheder til udlandet, så kan man jo så håbe at der er nogle udenlandske producenter der får øjnene op for det danske marked og giver os det vi vil ha..... kvalitet til de rigtige penge uden at gå på kompromis med dyrevelfærd mm. så kan VI lære det !!!! ;-D *SS*
Brian: Og var det Hamlet ?? troede det var John Mogensen ;-) hehe

Kærlig hilsen
Søren

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger Søren (Inaktiv) - 07/08-2005 18:33 07/08-2005 18:33
Jaaa men i overført betydning er der vist ingen tvivl ;-) *GS*

Kærlig hilsen
Søren

Annoncører
Annoncører