Mit tanganyika stueakvarium

Postet under : Akvariesiden.dk - Mit Akvarium
Visninger : 1896

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger hermes2005 (Inaktiv) - 30/09-2008 20:20 30/09-2008 20:20
nu er hele mit akvarierum fyldt med opdrætsakvarier til pansermaller, så tænkte jeg ville have et lidt anderledes akvarie i min stue. så købte mig et 250 liters effektline med en slimline baggrund. derefter købte jeg et par moduler hos unimati og satte i. Det store modul virker som filtermodul, og har en kapacitet på 21 liter, så det er jo ret godt. Jeg er begyndt at indrette det lidt, og de første fisk er også kommet i.
Hvad synes i om det? foreslag til forbedringer af indretning, sten osv modtages gerne

De første fisk er kommet i. Det drejer sig om en julidochromis art, som er købt som transcriptus, men har en anelse om at det er en anden.

Derudover er der en kultur af multier, hvilket jeg synes er enormt spændende

Udover de to arter skal der også en trio af leptosoma. jeg har fundet nogle som jeg bare lige skal have afhentet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger stonny (Inaktiv) - 30/09-2008 23:25 30/09-2008 23:25
Det ser godt ud. Jeg ka godt lide, det lidt dunkle hjørne under det store modul. Det pirrer ens nysgerrighed til at at prøve at se, om der gemmer sig nogle spændende fisk derinde.
To bemærkninger:
- Spred sneglehusene lidt mere. Som de ligger nu se de "for placerede ud".
- Jeg vil vælge nogle mere ensartede sten. Der er mange forskellige farver i stenene, og de er for afrundede i forhold til baggrundens og modulernes ru overflader. En flok sten med nogenlunde samme struktur og farve som dine moduler, vil efter min mening se mere narturligt ud - et stak rå, grå granitsten f.eks. De kan garanteret erhverves for en slik hos en stenhugger.

Nåh, er man blevet træt af kun at se på pansermaller? :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger hermes2005 (Inaktiv) - 30/09-2008 23:42 30/09-2008 23:42
Tak for både ros og konstruktik kritik. og nej man bliver aldrig træt af at se på pansermaller. men når her er gæster så er det godt at kunne vise lidt andet frem også hehe
jeg kan godt følge dig i det med stenene, vil prøve om jeg kan finde nogle bedre

Annoncører
Annoncører