Afstemning: Har du nogensinde købt fisk som impulskøb?

Postet under : Akvariesiden.dk - Andre fisk
Visninger : 1827

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Patrick (Inaktiv) - 13/04-2009 00:35 13/04-2009 00:35
Hej.
Så er der en ny afstemning på AS.
Her kan i fortælle om jeres impulskøb, om det gik godt, om man fortrød, eller fortælle hvorfor man ikke gør det.

Mvh Patrick

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger Hugo - 13/04-2009 00:40 13/04-2009 00:40
Indlægget er rettet 13/04-2009 00:49 13/04-2009 00:49 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Ja da................ Der er næsten altid en pyt i huset som de passer i, så ikke noget problem der :D

Tilføjer lige!.......... Jeg har ikke købt noget, som jeg ikke havde en ide om, hvordan man holder!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger anelka (Inaktiv) - 13/04-2009 00:45 13/04-2009 00:45
hvad er impulskøb?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Patrick (Inaktiv) - 13/04-2009 00:47 13/04-2009 00:47
Jeg vil vove den påstand at jeg aldrig har lavet et impulskøb hvor jeg ikke har haft den mindste ide om hvad det var jeg købte, samt en ide om at det passede ind i en af baljerne.

Jeg var i Ålborg sidste tirsdag, vidste jeg skulle have en flok Aulonocare, men hvilken var jeg ikke sikker på, så det var da en slags impulskøb.

Købte også min troffeflok som impulskøb, havde ledt efter dem et stykke tid, og tilfældigvis var de lige i en butik vi var i, så de kom med hjem..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger anelka (Inaktiv) - 13/04-2009 00:51 13/04-2009 00:51
når sådan... Jeg skulle købe 2 pansermaller, men jeg vidste ik hvilken. Så jeg købte 2 tilfældige, den ene er død den anden lever stadig, men de er jo flokdyr, men de koster sgu 60 kr pr. Styk! Så jeg har virkelig fortrudt

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger natracht (Inaktiv) - 13/04-2009 01:40 13/04-2009 01:40
hvis jeg er ude og kigge på fisk er det ikke altid planen at jeg skal have noget med hjem... men falder jeg over noget specielt jeg kan huse med gode forhold ryger der da et impulskøb med hjem ind imellem.

tror faktisk de fleste af de specielle maller jeg har haft i tiden har været mere eller mindre impulskøb.. hvis jeg lige falder over en spændende "l-malle" kan jeg næsten ikke lade være

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Amin (Inaktiv) - 13/04-2009 03:49 13/04-2009 03:49
Jeg vil hellere kalde det "velovervejet impulskøb", og dem har jeg sgi lavet mange af i tidens løb :P Jeg tror ikke, at jeg har lavet et impulskøb, uden at jeg i det mindste godt vidste, hvad fiskenes mindste krav var. Når man går ind i en akvariehandel, der ofte har specielle fisk, som ikke ofte ses i handlen, så kan man da ikke komme uden om et impulskøb, hvis de lige har fået en ny fisk, som man længe har ledt efter :D

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger Villads - 13/04-2009 04:55 13/04-2009 04:55
Da jeg for første gang i ca. 1979 så Ancistrus sp. til salg købte jeg straks 6 stk. af dem.

Det var et godt impulskøb.
I 1982 fik jeg unger af dem for første gang og jeg har aldrig haft akvarier uden også at ha' A. siden dengang.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Superbruger jacob - 13/04-2009 06:57 13/04-2009 06:57
Helt enig med #7 hvis man falder over en art som ikke ses tit så må man slå til. Men gør det ALDRIG uden at vide en masse om den pågældende art. Jeg er meget kritisk med hvilke arter som får lov til at være i mine akvarier (de heldige kan ses i min profil)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger jery (Inaktiv) - 13/04-2009 08:39 13/04-2009 08:39
Der er åbenbart mange definitioner på et impulskøb. Den grundlæggende må være "et uovervejet køb efter en pludselig indskydelse".

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Kim - 13/04-2009 09:14 13/04-2009 09:14
Da der var selvskabsfisk og planter i mine akvarier købte jeg ofte ind efter hvad øjet fandt interessant.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 16/04-2009 22:05 16/04-2009 22:05
Det må være meget få der ikke har lavet impulskøb af fisk.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger mjen (Inaktiv) - 16/04-2009 22:14 16/04-2009 22:14
var lige et smut i maxi zoo i aalborg på vej hjem fra vejle idag for at hente nogle planter til min lille pyt som var dekoreret om. men endte så os lige med at få 2 guppy hunner med. kunne ikke holde mig fra det efter at have luret lidt rundt i baljerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 16/04-2009 22:42 16/04-2009 22:42
Hvis man er fast besluttet på hvilke fisketyper man skal hente, inden man kører hjemmefra, så er det ikke et impulskøb.
Hvis du ser fisken i butikken og beslutter dig for at købe den med det samme, uanset om du ved noget om fisken eller ej, så er det et impulskøb.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger henning andersen - 16/04-2009 23:12 16/04-2009 23:12
impulskøb af akvariefisk findes ikke, da alle jo godt ved, at når de træder ind i en akvarieforretning er der en poitentel chance for at have noget med ud igen. det er ikke et impulskøb, det er en risiko. :o

mvh. henning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 16/04-2009 23:18 16/04-2009 23:18
Vil det sige at der ikke findes impulskøb af slik/chokolade i et indkøbscenter ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger Knerd (Inaktiv) - 17/04-2009 08:34 17/04-2009 08:34
#1 Nej, hvis jeg ser en spænnende fisk i en forretning, så tager jeg altid hjem om slår den op på nettet og finder ud af om den kan gå sammenmed det andet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger brib - 17/04-2009 10:27 17/04-2009 10:27
Alle har nok mere eller mindre lavet impulskøb.

Selv har jeg da lavet et par stykker i tidens løb . Og 2 af dem har jeg stadig i frisk errindring selv om det er mange år siden .

Historierne kort : Var henne og besøge en akvarist for at købe nogle maller , og kom hjem med maller plus 6 velvoksne piranhaer . Jeg havde på det tidspunkt slet ikke noget akvarium der var klar til at modtage piraterne, så et 165.L blev hurtigt tømt for diverse sumpskildpadder og i med piraterne . Dog havde jeg overset en af de små sumpbasser, så næste morgen kom min lillesøster ind og vækkede mig med ordene : Bian Bian ( hun kunne ikke sige Brian da hun kun lige havde lært at tale ) Pillerpadden duer ikke mere . Åndede unge tænkte jeg og smed hende ud fra mit værelse. Men senere da jeg endelig kom ud af sengen kunne jeg godt se hvad hun mente. Jeg havde åbenbart overset en lille rødøret terrapin , og den havde piraterne taget sig kærligt af . Der var kun skjoldet og bagbenene tilbage . af "pillerpadden" Resten var endt som pirat føde .

Anden historie var nok ikke et impulskøb , men ordet GRATIS der fik mit kræmmerhjerte til at banke .

De gratis fisk var 2 stk Muræneål ( ca 80 cm lange ) Enten skulle de aflives , eller også skulle jeg tage dem med hjem fra den dyrehandel jeg arbejdede i . Så jeg valgte at tage ålene med hjem .
Det var nok lidt af en fejl, for godt nok havde jeg en del akvarier . Men bestemt ikke et der var egnet til disse ål. Så de røg ud i badekaret.

Nu hvor der er gået ca 36 år siden denne åle episode , kører der stadig rygter om vilde skrig fra Hedemarken i Albertslund, hvor det påstås at en knægt på min alder bevidst har prøvet at give sin mor hjertestop, ved at hælde muræneål i badekarret .

Der gik et godt stykke tid før min mor tilgav mig denne lille episode . :-)

Den må ålene var dog knap så slem som da jeg havde 2 Andalusiske bjergeder med hjem på juleferie ( vi boede på 3 sal ) Men den historie har jeg vist fortalt tidligere :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger Pennut (Inaktiv) - 17/04-2009 10:57 17/04-2009 10:57
Altså Brib. du kan jo underholder hele Danmark med dine historier, du skulle jo være stand up komiker, du ville jo være millionær i dag.

Mit impuls køb var da jeg i 2003 fik startet mit længe ønskede akvarie op (efter det havde stået et år i sin indpakning) skulle have maller og købte 2 stk golden nugget i en længde af 1,5 cm til 249,00 kr. pr. stk. To dage efter ja så var de ikke til mere. Men jeg lærte lektien køb aldrig så små maller.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger MHN240589 (Inaktiv) - 17/04-2009 13:18 17/04-2009 13:18
jeg købte en stor redtail catfisk til mine to oscars i mit 530 L, det var en står fejltagelse men den var såååååå sej synes jeg da jeg kiggede på den i butikken! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger Amin (Inaktiv) - 17/04-2009 16:32 17/04-2009 16:32
Ej Brian, du kan da ikke være bekendt kun at "tease" os om historien med de bjerggeder - kom med den :D Jeg har da ikke hørt den før, og jeg tør vædde på, at selv om de andre har hørt den, så vil de ikke have noget imod at genhøre den endnu engang ;)

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger henning andersen - 17/04-2009 16:57 17/04-2009 16:57
# 16.
det er højrisiko.

mvh. henning.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger Silke (Inaktiv) - 18/04-2009 00:52 18/04-2009 00:52
Jeg var til brunch i Kolding i sidste uge og kom heelt tilfældigt forbi Søhesten - dét resulterede i 11 små fine rød neon :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger brib - 18/04-2009 10:20 18/04-2009 10:20
Indlægget er rettet 18/04-2009 10:26 18/04-2009 10:26 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Amin skrev :
Ej Brian, du kan da ikke være bekendt kun at "tease" os om historien med de bjerggeder - kom med den :D Jeg har da ikke hørt den før, og jeg tør vædde på, at selv om de andre har hørt den, så vil de ikke have noget imod at genhøre den endnu engang ;)

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Det var en mørk og stormfuld aften i det herrens år : 1972 ( bar løgn det var en ret mild vinter og vejret var strålende )

Jeg var 14 år gammel og ansat i den daværende forretning Albertslund dyrecenter som efterskoletidudmugningsvandskifteknægt til den fyrstelige løn af ca 3 kr i timen ( og det var mange penge dengang ) :-)

En af mine oldgamle ( han var mindst 35 år gl. dengang ) kollegaer som var i Livgarden, ville overraske en af sine medgardister ved at aflevere et par dværgeder i gardistens lejlighed , mens staklen blev viet i kirken . Så via en eller anden forbindelse, blev der fremskaffet 2 voksne men meget små geder, og kræene blev så sluppet løs i brudeparrets hjem .

Det var ikke den mest intilligente bryllupsgave man kunne give et nygift par ( men underholdende ) De 2 geder som iøvrigt var en han og en hun , havde åbenbart småkedet sig lidt da de jo var alene hjemme. Så de brugte ventetiden med at smage lidt på møblementet .

På de få timer de var alene hjemme , nåede de at æde en stor del af indholdet af en læderhjørnesofa- Alle frynserne på et ægte persisk tæppe - æde en pæn del af de bøger der stod i bogreolen, og da de var mætte , brugte de resten af ventetiden med at overskide- pisse boligen til .

Den glade "Gedegiver" genfortalte ovenstående da han kom retur med de 2 geder , så nu havde dyrehandlen et problem. Hvis man kan forestille sig en ganske almindelig dyrehandel i et butikscenter på 1 sal. Så kan placeringen af sådan et par geder godt være en anelse vanskelig. For det er jo ligesom ikke indrettet til noget med stalde og græsgange og hvad der ellers hører til det med at holde geder .

Så mens vi ventede på at komme af med de ret adrætte kræ , indrettede vi toilettet til midlertidig gedestald . ( Her vil jeg lige indskyde, at 2 geder er meget sjovere at sidde på tønden med end alverdens aviser ) Nu er det ret besværligt med 2 geder under nævnte forhold, og de 2 kræ skulle da også luftes . Så jeg gav dem hundehalsbånd på ( blåt til hannen og lyserødt til hunnen ) og så gik vi ellers på luftetur i Albertslund centrum. De gik faktisk ret pænt, men var ikke helt vilde for at skulle ned af rulletrappen , men det lærte de dog hurtigt.

Nu er Albertslundere ret tolerente , og de fleste skulle da også klappe gederne. Der var dog en enkelt der mente er det var de grimmeste hunde han nogensinde havde set . . Og i Handelsbanken fik jeg forbud mod at medbringe "hundende " da de kom til at smide et kilo spejderhagl ud over hele gulvet.

Julen nærmede sig og hvad pokker skulle vi gøre med de geder ? . På trods af min kun 14 år , var jeg da overbevist om at sådan et par geder ville mine forældre da elske helt vandvittigt , så det skulle da med hjem og holde juleferie hos os på 3 sal . Vi boede alligevel kun 5 unger og 2 forældre i den store lejlighed , så et par geder kunne vel ikke ødelægge vores velharmonerede familie helt . Så da forretningen lukkede , så spankulerede gederne og jeg de ca 2 km hjem til Hedemarksvej og op på 3 sal .
Jeg var "nøglebarn" så jeg lukkede mig selv ind og strøede lige aviser - træspåner på badeværelses gulvet . Og smuttede bagefter ud og rodede lidt i containerne for at finde noget der kunne bruges til madtrug osv .

Forældrende kommer hjem

Min far tog det med gederne meget pænt, min mor røg selvfølgelig op i det høje C ( jeg havde taget hørerværn på for en sikkerhedsskyld )

De geder skulle ud , og det var omgående sagde min mor, men farmand reddede mig igen, for det var jo kun 4-5 dage det drejede sig om .

Jeg luftede selvfølgelig gederne på samme måde som man lufter hunde. Eneste problem hos boligselskabet var at man ikke måtte holde hund og kat , men der stod intet om geder. Så flere dage efter at gederne var kommet retur til dyrehandlen kom der en klage over vores gedehold. AKB kaldte dem godt nok for hunde , men nu har de jo heller ikke lige opfundet den dybe tallerken i det boligselskab :-)

Enden på historien blev at gederne røg ud til en landmand , som fik dem gratis mod at afhente dem . Og efter få år lugtede vores lejlighed næsten ikke af ged længere . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Bingocaller (Inaktiv) - 20/04-2009 08:32 20/04-2009 08:32
Hahahahahaha stærkt gået!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Amin (Inaktiv) - 21/04-2009 04:58 21/04-2009 04:58
Hold da helt op Brian, du kunne fandme godt finde på de mest opfindsomme måder at skræmme din mor fra vid og sans på - godt hun ikke bortadopterede dig efter alle disse "drengestreger" :D :D :P :D :D

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger brib - 21/04-2009 11:52 21/04-2009 11:52
Amin skrev :
Hold da helt op Brian, du kunne fandme godt finde på de mest opfindsomme måder at skræmme din mor fra vid og sans på - godt hun ikke bortadopterede dig efter alle disse "drengestreger" :D :D :P :D :D

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Allerede ved min fødsel var jeg så ugly, at min mor måtte give "kvajebajer " på fødeafdelingen :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Amin (Inaktiv) - 21/04-2009 22:11 21/04-2009 22:11
brib skrev :
Amin skrev :

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Allerede ved min fødsel var jeg så ugly, at min mor måtte give "kvajebajer " på fødeafdelingen :-)

Nu må du altså gerne holde op, før du får nogen til at grine ihjel med dine utrolige historier :D :D :P :D :D

Med venlig hilsen,
Othman Amin

Annoncører
Annoncører