Jeg er gal (sur)

Postet under : Siden - Akvariesiden Offtopic
Visninger : 8524

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger FinnB - 13/06-2009 14:07 13/06-2009 14:07
Fandt her til morgen en af mine koier (40 cm) død ved siden af dammen :( med rive/bid mærker efter en kat,så resten af dagen skal stå på kattejagt,kan folk ikke holde deres skide skadedyr inden døre,har tænkt på at stille kattemad med rottegift i ud, men det må jeg ikke for konen :(
Bare et sygt opstød fra mig

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger mjen (Inaktiv) - 13/06-2009 14:12 13/06-2009 14:12
du kan selv vaere skadedyr... havde du stillet sådan noget frem havde du næppe blevet populær.. det naturens gang for katte..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Jan H - 13/06-2009 14:14 13/06-2009 14:14
Det må godt nok være en svag koi, hvis en kat skal slæbe sådan en størrelse på land, og ja så lige fange den først ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Systemmeddelelse - 13/06-2009 14:17 13/06-2009 14:17

Indlægget er flyttet fra 'Havedam - Generelt' til 'Siden - Akvariesiden Offtopic ' af brib

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger brib - 13/06-2009 14:23 13/06-2009 14:23
Det er det man kalder sur mås - En af mine akvarievenner kom for 14 dage siden med en kasse ny udrugede gæslinger . ( og de er bare nuser ) :-)

Dagen efter havde en vildkat ædt de 4 og nakket resten .

Katten eksisterer ikke længere . Men det får ikke gæslingerne til live igen .

Naturen går sin gang uanset om vi vil have det eller ej .

Nogle lægger net over havedammen , eller sætter en kunstig profil Hejre op . Men lige lidt hjælper det .

Så jeg tror altså bare at vi må acceptere , at sådan er det bare .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #6
Bruger HansT (Inaktiv) - 13/06-2009 14:57 13/06-2009 14:57
Prøv at se lidt positivt på det. ;)
Det er billigt sluppet med en enkelt koi.

Efter et enkelt besøg af en fiskehejre, var alle mine koi slagtede og lå gennemhullede, spredt rundt i hele haven.
Folien i dammen var der et stort antal huller i. :(

En ting jeg hader lige så meget, som en fiskehejre, er naboernes katte.
Det er komplet umuligt, at få nogle stør i dammen, da kattene nakker dem i løbet af et par dage/nætter.

Et par lynhurtige katteædende hunde, burde sætte en stopper for flere uønskede besøg af diverse skadedyr i fiskerov størrelse. ;)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #7
Bruger Shorty Girl (Inaktiv) - 13/06-2009 15:12 13/06-2009 15:12
puha!! at du kan finde på at ville stille mad med gift ud ;( føj!
på det punkt er du jo ikk bedre selv. folk har deres katte og du har dine fisk.. det er rigtig øv at du har mistet en a dine fisk, men har du tænkt over at den kunne ha været syg? elelr måske sprunget op a vandet? tror næppe en kat ku ha slæbt den op a vandet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #8
Bruger furius (Inaktiv) - 13/06-2009 16:31 13/06-2009 16:31
#1.

Hvad havde du egentligt tænkt dig, fange samtlige katte i nabolaget??? hvordan vil du finde den skyldige ??

Gør du det er du jo også bare et skide skadedyr, men tænk sig du burde vide bedre, det gør katten ikke, den følger sin natur, og det må da være noget af et rovdyr, hvis den kan fange en 40 Cm koi. Har du tænkt på Katte ikke kan lide vand.

Jeg har 2 akvarier og 3 katte og de har tit stået på akvariet og kikket ned, men de har dog aldrig puttet deres poter ned i vandet, de nøjes med at drikke lidt af det.

Tror ikke det er en kat som har fanget din fisk, men det kan da godt være en sådan har smagt lidt på den..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #9
Bruger jery (Inaktiv) - 13/06-2009 16:42 13/06-2009 16:42
Vildtlevende katte kan fanges i en kattefælde og derefter aflives. Kontakt kommunen og hør, om de har en indfangningsaftale med Kattens Værn. Hvis ikke, kan du selv kontakte Kattens Værn og låne en kattefælde og derefter bringe krapylet til nærmeste dyrlæge, der afliver gratis.

Tamkatte skal holdes på egen matrikel, ellers er lovgivningen (Mark- og Vejfred) helt klar på det punkt.

Katte må i øvrigt ikke aflives med rottegift, men må godt skydes af en "autoriseret person", ex. en jæger.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #10
Bruger FinnB - 13/06-2009 16:45 13/06-2009 16:45
Er bare af den mening at folk skal holde deres katte hjemme,har det ligesom jægerne, de skyder også katten hvis de ser den i deres jagt område.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #11
Bruger Hans Peder (Inaktiv) - 13/06-2009 17:22 13/06-2009 17:22
Jeg havede nok bare købte en lille arig terrie og så lade naturen gå sin gang.
Vil folk holde katte må de beholde dem på deres egen matrikkel.
Dine Koi´er svømmer jo heller ikke over og chikanere naboerne.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #12
Kaspersoendergaard (Slettet) - 13/06-2009 17:35 13/06-2009 17:35
#10 >

Jeg forstår dig godt. Men hvis en kat generere ende på din matrikel, så er der vist lavet en lov, om at man godt må fange den, også kører den af helvede til. Jeg skal ikke sige om det er korrekt, men mener at have hørt det!

Jeg er selv kattehader, og der er en lige pt som er efter vores solsort rede med unger i, som vi jager væk ligeså snart den nærmer sig, de skal satme holde sig væk, fra vores matrikel. Og jeg forstår godt de jægere der plykker dem, men dertil skal det også siges, der findes mennesker og katte, som har bare lidt styr på hinanden, og kan holde deres forpulede kat hos dem selv! Det skal de have ros for!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #13
Bruger jery (Inaktiv) - 13/06-2009 17:37 13/06-2009 17:37
#12: det er Mark- og Vejfred, som jeg nævner i #9 - og nej, katten må ikke indfanges.
Tamkatte skal stadigvæk holdes på egen matrikel - og dit sprogbrug er en smule for blomstrende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #14
Bruger suba26 (Inaktiv) - 13/06-2009 17:41 13/06-2009 17:41
hvorfor ikke sææte et net over din dam eller hva det nu er du har dine fisk i..har man fisk ude er det en risiko man vælger og tage...vær du bare glad for det ikke var min kat du ville forgifte....hvis du så har et akvarie og en af dine fisk æder en af de andre..skal den så også aflives synderen ??? sær holdning og ha

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #15
Bruger Akvarie West - 13/06-2009 17:55 13/06-2009 17:55
Løsningen er helt klart piratfisk i havedammen :D :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #16
Bruger mjen (Inaktiv) - 13/06-2009 18:06 13/06-2009 18:06
ja jeg synes os det en underlig holdning at have men sådan er nogen jo.. og i sådan et situation med sådan en holdning burde man holde den for sig selv... .for jeg sidder her og syder og har sådan en lyst til at vappe en ordenlig en til en der siger sådan. det sku da logik for burhøns at der vil komme andre dyr frit forbi ens have om man har dam eller ej.. har man så en dam ja så enten må man jo lave den størrer så fisk har andre steder at svømme hen istedet for i en lille cirkel.. eller os må man jo lave noget ud af lidt hønsenet og smide over mens man ikke opholder sig i haven alligevel. fandme da om man ikke er født i***t hvis man tror man kan have en dam i fred.. undskyld mit udtryk men det kan sku hurtigt bringe pis i kog... kommentere ikke denne tråd mere for synes ikke vi burde bringe det længere.. vi har alle forskellige holdninger men begynder man først at vil gøre andre dyr noget så man ude på skrammer.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #17
Bruger zyrexx (Inaktiv) - 13/06-2009 18:19 13/06-2009 18:19
Jeg er enig med #15 :D
Eller en stor, fed Pangasius Haj

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #18
Bruger KimJ - 13/06-2009 18:59 13/06-2009 18:59
Jeg har ganske svært ved at tro, at en kat skulle have taget en 40 cm lang, rask fisk, og slæbt den på land *skeptisk* Omvendt kunne den nok sagtens have taget en død/døende fisk og gjort det samme. I så fald, har den jo gjort ejeren af dammen en tjeneste...
Det ændrer dog ikke noget ved, at katten ikke har noget at gøre i den pågældende have, og at man er i sin fulde ret til at gøre alt indenfor lovens rammer, for at fjerne den (hvilket faktisk ikke er andet, end den af Jery skitserede metode). Argumentet med "naturens gang" virker ærlig talt ikke særlig begavet, hvis det drejer sig om en tamkat. Den er lige så lidt en del af naturen som dens ejer!
Ja, der er kraftigt brug for, at katteejere får øjnene op for, at de har samme pligt som hundeejere, til at holde deres dyr under kontrol. At det er vanskeligere, ændrer intet ved dette. Og nej, jeg er ikke kattehader, faktisk synes jeg at det er decideret evnesvagt at hade et dyr for at være det, som det nu engang er skabt som...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #19
Bruger mipe (Inaktiv) - 13/06-2009 19:02 13/06-2009 19:02
Hvis man nu fanger katten og smider den en tur på grillen, så er det vel også bare naturens gang :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #20
Bruger tpjensen (Inaktiv) - 13/06-2009 19:23 13/06-2009 19:23
mipe skrev :
Hvis man nu fanger katten og smider den en tur på grillen, så er det vel også bare naturens gang :P

Så skal du også æde den..... Katte har deres natur. Jeg har selv kat fisk og dam min kat lader fiskene være i fred, men jeg kan godt se det er pisse ærligt at miste fisk på den både. Men at stille gift ud ;( så jeg at nogen gjorde det meldte jeg dem lige på stedet og skyde katten ja det er en mulighed men så skyd også lige fiskehejre så kan politiet jo også gå lovs gang. ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #21
Bruger FinnB - 13/06-2009 19:36 13/06-2009 19:36
Kim.
Er næsten 100 på at fisken var sund og rask,blev håndfodret igår.

Er bare pissesur over at folk ikke fatter at de skal holde deres katte hjemme,jeg lader heller ikke min hund løbe frit i hele byen.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #22
Bruger mjen (Inaktiv) - 13/06-2009 19:41 13/06-2009 19:41
FinnB skrev :
Kim.

Er bare pissesur over at folk ikke fatter at de skal holde deres katte hjemme,jeg lader heller ikke min hund løbe frit i hele byen.

noget lort at lukke ud.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #23
Bruger tpjensen (Inaktiv) - 13/06-2009 20:32 13/06-2009 20:32
Indlægget er rettet 13/06-2009 20:33 13/06-2009 20:33 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

mjen skrev :
FinnB skrev :
Kim.

noget lort at lukke ud.

#22 jeg er helt enig med dig

Lige en ting til dig FinnB jeg ved du kan købe noget som hedder gå væk kat det virker min far bruger det da han opdrætter fugle.

Nu da du har hund FinnB samler du så din hunds lort op efter den? for det er der sq mange der ikke gør skal vi så ligge gift ud til de hunde?????

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #24
Bruger KK Norring (Inaktiv) - 13/06-2009 20:45 13/06-2009 20:45
En pose pebber strøet i hækken holder både hunde og katte væk. Effekten forsvinder dog efter regnvejr...

Bortset fra det så må en kat der kan hive 40 cm karpe op af en dam være en ordentlig moppedreng selv... af den slags de fleste hunde er bange for.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #25
Bruger Oscar (Inaktiv) - 13/06-2009 21:04 13/06-2009 21:04
Du kunne købe en softgun og være på vagt! B) Kattene tager jo ikke skade af det, de bliver kun bange for at gå ind i haven.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #26
Bruger Esben - 13/06-2009 21:13 13/06-2009 21:13
Jeg er helt enig, hvis at folk anskaffer sig en kat, så må de også holde den hjemme hos dem selv. Jeg gider heller ikke at se dem inde på min grund.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #27
Bruger Rheder (Inaktiv) - 13/06-2009 21:19 13/06-2009 21:19
et godt råd til dem der ikke vil havde andres katte i haven, køb en kat selv, så er det problem løst.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #28
Bruger zyrexx (Inaktiv) - 13/06-2009 21:46 13/06-2009 21:46
Enig Rheder!
Vi har selv haft mange katte hjemme ved os, men da vi selv fik adopteret min morbros hankat, kommer der ikke andre katte ind på grunden, de får ikke lov til at være i fred for den :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #29
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 13/06-2009 21:50 13/06-2009 21:50
Indlægget er rettet 13/06-2009 21:51 13/06-2009 21:51 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

man kan købe nogle planter som man stiller op der hvor man ikke vil have katte. jeg kan ikke huske hvad de hedder men Poppi på frederikssundsvej har dem. de skulle efter sigende lugte så grimt for hunde og katte at de helt holder sig væk derfra..

ps. det der gå væk kat duer ikke udendørs... det er noget man som regel bruger steder i huset hvor dyret endten ikke skal besørge eller f.eks hvis dyret gnaver i ting som sko, skabe, sofa osv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #30
Bruger amddurin (Inaktiv) - 13/06-2009 21:58 13/06-2009 21:58
Indlægget er rettet 13/06-2009 22:04 13/06-2009 22:04 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jery skrev :
men må godt skydes af en "autoriseret person", ex. en jæger.

Det må de så heller ikke ;( - der skal annonceres i lokal avisen først for at advarer ejer af katten.

Desuden er det usmageligt at ville smide gift, da der kan være flere katte der er uskyldige, men finder din forgiftede mad på vej gennem din have...

Desuden kan man bare sørge for at der er en kant ned til vandoverfladen, så katte ikke kan nå vandet - de svømmer ikke efter en fisk vel...(Alm. katte gør ihvertfal ikke...)

Ja, katte skal holdes inde på egen matrikkel, men det er svært at sætte hegn nok op til at de ikke kan komme ud af haven og det er dyrplageri at nægte katten adgang til haven ved at spærre den inde 24/7 og jeg ved nok hvordan "Naruren går sig gang" hvis en af mine naboer tager livet af min kat, bare fordi den er smutte ud nogle få minutter før jeg finder den igen... ;(
(Jeg holder øje med få minutters mellemrum, og sætter mere hegn op efterhånden som jeg finder et smuthul...)

Desuden havde jeg som barn fundet en kat i nabolaget og den var så tæt på sultedøden, at mine forældre måtte give den vand og mad med en teske. Da inden viste hvor den kom fra og formodede at katten var blevet forladt, valgte vi at beholde den, da vi så nogle år efter flytter på landet hvor min Far længe gerne har ville bo, blev katten skudt allerede få dage efter at en hjernedød person der syntes det var sjovt at skyde efter smådyr. Jeg ved ikke om han også var jæger, men det kan fandme ikke være rigtigt at en jæger kan rende og skyde folks kæledyr, bare fordi de tilfældigvis går det samme sted som ham vil jæge..! ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #31
Bruger amddurin (Inaktiv) - 13/06-2009 22:01 13/06-2009 22:01
tpjensen skrev :
mipe skrev :

Det må man så heller ikke, du må kun fange/jage de dyr der er jagt på... ;(

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #32
Bruger KimJ - 13/06-2009 22:03 13/06-2009 22:03
Jeg er ganske enig, ALLE husdyr bør være under ejerens kontrol altid!
Jeg tror bare ikke at en kat ville være i stand til at hale en sund fisk, som trods alt er temmelig stor, op af vandet. Der kan jo også være tale om andre rovdyr. Du bor i en landsdel, hvor der er både odder, mink og vaskebjørn (om de lige findes i dit nabolag kan jeg naturligvis ikke udtale mig om). Mod at det skulle være en af disse arter, taler dog, at fisken åbenbart ikke er blevet ædt.

Fantastisk argument *skeptisk* Efter det er jeg blevet helt overbevist... Måske Du skulle gå ind i politik?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #33
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 13/06-2009 22:15 13/06-2009 22:15
de eneste steder min kat fanger fisk er hvis jeg giver hende fisk... hun er en indekat, og har aldrig været udendørs så jeg har ikke problemer med at holde hende indenfor... (vi bor på 2 sal)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #34
Bruger amddurin (Inaktiv) - 13/06-2009 22:18 13/06-2009 22:18
tpjensen skrev :
mjen skrev :
FinnB skrev :
Kim.

noget lort at lukke ud.

#22 jeg er helt enig med dig

Lige en ting til dig FinnB jeg ved du kan købe noget som hedder gå væk kat det virker min far bruger det da han opdrætter fugle.

Nu da du har hund FinnB samler du så din hunds lort op efter den? for det er der sq mange der ikke gør skal vi så ligge gift ud til de hunde?????

Ja, da...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #35
Bruger brib - 13/06-2009 22:20 13/06-2009 22:20
Jeg er ikke kattefanatikker- Men uden katten ville Danmarks rotteproblem være væsentligt større end det er nu .

Jeg har selv en del vildbasser rendende som jeg fodrer på , og som tak for hjælpen lægger de "gaver" foran hoveddøren .

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #36
Bruger JayDee (Inaktiv) - 13/06-2009 22:33 13/06-2009 22:33
Indlægget er rettet 13/06-2009 22:37 13/06-2009 22:37 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Når naboens kat er en plage:

De fleste hunde kan lære at blive i sin egen have, og hvis de ikke kan det, er det nemt at gå med dem i snor eller sætte et hegn op omkring haven. Det er helt anderledes med katte: de går hvor det passer dem, de kan forcere de fleste hegn og de fleste af dem gider ikke at gå i snor. Resultatet er, at tusindvis af katteejere hver dag lukker sine katte ud, så de kan løbe frit omkring i hele boligkvarteret. Mange katteejere er af den mening, at det er bedst for kattene, at de får lov til at løbe frit omkring - det er deres natur. I langt de fleste tilfælde er kattene da også meget tilfredse med det frie liv.

Hvad laver kattene?

Mange katteejere har en forestilling om, at deres katte klatrer i træer, jagter et par fugle og måske tager sig en lur på en solrig plet. Det er dog kun den halve historie. En stor del af disse katte er nemlig til stor gene for naboerne:

- de ødelægger blomsterbede ved at grave og besørge i jorden.

- de gør parkerede biler beskidte og laver ridser i lakken.

- de angriber marsvinebure, kaninbure og fuglevolierer som står udenfor.

- de angriber andre katte, som går i sin egen have.

- de stjæler mad fra havebordet.

- de kravler ind ad åbne vinduer og laver ulykker i boligen: stjæler mad, urinerer og angriber mindre kæledyr.

- m.m.

Hvad siger loven?

Men er det overhovedet lovligt at lade sin kat løbe frit omkring? Nej, det er det ikke. Ifølge loven har enhver katteejer pligt til at holde sin fritløbende kat på egen grund - nøjagtigt ligesom med hunde. Har katteejeren først fået én advarsel fra en utilfreds nabo, har naboen endvidere ret til at indfange katten og indlevere den til politiet. Katteejeren vil desuden blive gjort ansvarlig for den skade, som katten evt. har påført andre. Det er altså naboen, der har retten på sin side, og står med alle kortene på hånden, når det kommer til uønskede, fritløbende katte.

Hvad gør man som katteejer?

Som nævnt i starten af denne artikel er det svært at holde katten på sin egen grund. Derfor har man som katteejer kun nogle ganske få muligheder, hvis man ikke vil have utilfredse naboer:

- Lade katten være indekat.

- Bygge en voliere i haven til katten.

- Flytte langt ud på landet hvor der ikke er naboer.

- Tage en god snak med naboerne.

For de fleste vil det være bedst at benytte den sidste mulighed. Lad være med at tro at lige netop din kat ikke laver ulykker. Snak med naboerne, spørg dem om din kat er til gene og foreslå gerne muligheder til en løsning på problemerne - løsninger som du selv tilbyder at lave og betale for.

Hvad gør man som utilfreds nabo?

Hvis du er plaget af en eller flere katte på din grund, er det første skridt at finde kattens/kattenes ejere. Herefter bør du tage en snak med dem og fortælle dem hvilke gener katten/kattene giver. Hvis kattens ejer er villig til at finde en løsning på problemet - og i øvrigt selv lave og betale for den - så kan du muligvis leve med det. Hvis ikke, skal du give katteejeren en advarsel, og herefter har du ret til at indfange katten og indlevere den til politiet. Husk at du naturligvis skal indfange den på en forsvarlig måde - det er trods alt ikke dens skyld.

Håber det kan hjælpe lidt på debatten, der er jo noget der hedder en Katte Lov...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #37
Superbruger jacob - 13/06-2009 22:40 13/06-2009 22:40
# 32 Kender du til aktuelle obs af Vaskebjørn ?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #38
Bruger Akvarie West - 13/06-2009 23:12 13/06-2009 23:12
Kunne det tænkes at katten var kommet for tæt på dammen, og fisken har sprunget op efter katten B)

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #39
Bruger Dixen (Inaktiv) - 13/06-2009 23:23 13/06-2009 23:23
Hans Peder skrev :

Det er sgu da det samme som at sige til sin piratfisk: "Nåå lille Mogens, nu må du altså ikke spise den lille guppy, som svømmer forbi din næse. Den ser godt nok lækker ud, men her, tag en flage"

Spiser den guppyen? Sandsynligvis.
Hvorfor? Det ligger i dens natur.

Folk er fandme for naive!

Bare MIT sure opstød...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #40
Bruger Akvarie West - 13/06-2009 23:36 13/06-2009 23:36
Nu har jeg prøvet på at være lidt morsom i det jeg har skrevet, men min mening om katte og deres ejere er helt klar. Bare fordi nogle personer er vilde med katte, skal hele nabolaget belæmres med deres katte, fordi en kat er sin egen, og den skal have lov at drøne rundt og bide i gråspurve og hyle som småbørn der er kørt over. Mange steder må man ikke have en hane der galer, fordi den generer naboen, men katte dem skal vi finde os i. Med alle andre dyr er det ejeren der skal holde sit dyr, på en måde så det ikke generer andre, men med katte, er det alle os andre der skal rette ind efter en katteejerer, som kæfter op om hvor store idioter vi andre er, fordi vi drister os til at sige at deres lille omstrefende møjdyr skal holde sig væk.
Har man en hund, skal man sørge for at den ikke har mulighed for at slippe ud af haven. Har man en kat skal alle andre sørge for at den ikke kan komme ind.... underlig logik.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #41
Bruger jery (Inaktiv) - 13/06-2009 23:46 13/06-2009 23:46
#40: forkert - vi skal ikke finde os i fritløbende tamkatte. Ejeren har stadigvæk pligt til at lade den blive på egen grund.
#30: forkert - en "autoriseret person" kan skyde lige så mange vildtlevende katte, han kan komme til. De har ingen ejer, og der er derfor heller ingen, der skal advares.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #42
Bruger mjen (Inaktiv) - 13/06-2009 23:49 13/06-2009 23:49
fandme en underlig tankegang at prøve at sammenligne katte og hunde..

Akvarie West skrev :
Har man en hund, skal man sørge for at den ikke har mulighed for at slippe ud af haven. Har man en kat skal alle andre sørge for at den ikke kan komme ind.... underlig logik.

sikke noget lort at lukke ud.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #43
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 13/06-2009 23:52 13/06-2009 23:52
42# det er jo rigtigt hvad manden skriver.. det er jo tydeligvis den holdning danskerne har.. jeg synes ikke du er særlig konstruktiv i dine udtalelse... synes faktisk den er lidt barnlig *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #44
Bruger jery (Inaktiv) - 13/06-2009 23:55 13/06-2009 23:55
#43: enig, og det bedrer ikke sagen, at det danske sprog samtidig bliver mishandlet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #45
Bruger Akvarie West - 14/06-2009 00:09 14/06-2009 00:09
#42 Bare fordi jeg ikke har samme holdning som dig, så er det noget lort jeg lukker ud. Det er sjovt nok lige netop det jeg mener med hele mit indlæg #40. Katteejerer syntes alle andre er idioter, hvis man ikke har samme holdning til deres kat.

At sammenligne en hund og en kat er at sammenligne to dyr, som holdes af mennesker. En hundeejer giver en hund en snor på, for at den skal generer mindst muligt, og nogle hundeejere husker endda en lille bæ-pose til hundens visitkort. En katteejer åbner døren og slipper katten ud, så den kan hærge i hele kvarteret og komme hjem med en død fugl elle mus. Hvorfor skal en kat ikke luftes i snor, og hvorfor skal en katteejer ikke samle kattens lort op, når den render og skider. Tænk hvis alle hunde blev sluppet løs på samme måde som katte, og hvorfor skulle hundeejere ikke have lov til det, når katteejere kan gøre det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #46
Bruger furius (Inaktiv) - 14/06-2009 00:23 14/06-2009 00:23
#41.

Hvordan ser man det er en vildkat eller en tamkat ???
Her er lidt at læse om lovgivningen

For så vidt angår forslaget om, at kun syge og nødlidende katte må aflives, bemærker Kommunernes Landsforening, at under 5 pct. af de indfangne katte ifølge Kattens Værn er egnede til afsætning fra internat. Eventuelle indfangne tamkatte kan enten afleveres til ejerne eller udsættes igen, men stort set alle øvrige indfangne katte er vilde, underernærede eller syge og bør derfor aflives.

For så vidt angår det fjerde punkt i beslutningsforslaget, forbud mod privates indfangning af katte ved brug af tvang, mener regeringen, at private også fremover som udgangspunkt skal have mulighed for at indfange katte. Regeringen kan derfor med andre ord ikke støtte dette punkt i beslutningsforslaget.

Regeringen lægger bl.a. vægt på, at hvis en person ønsker at indfange f.eks. naboens kat, der er til gene, ja, så skal det naturligvis ske på en måde, der er i overensstemmelse med dyreværnslovens § 1, dvs. på en måde, hvor katten behandles forsvarligt, og hvor den beskyttes mest muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe. Dette er efter regeringens opfattelse en tilstrækkelig beskyttelse af katten. Regeringen lægger i den forbindelse også vægt på, at Det Dyreetiske Råd i sin udtalelse ikke har anført, at der skulle være problemer på dette område.

Det sidste punkt i beslutningsforslaget er et forslag om, at det fremover som udgangspunkt skal være forbudt at skyde katte. Forslagsstillerne er således enige med Det Dyreetiske Råd i, at skydning af katte, uanset om katten har en ejer eller ej, kun kan accepteres i særlige tilfælde, når aflivning er påkrævet, og katten ikke kan indfanges og aflives på anden måde. Endvidere bør det fortsat også være muligt at skyde katte, hvis ejeren af katten er indforstået hermed, eller hvis en jæger foretrækker at aflive sin egen kat på den måde

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #47
Bruger chipasion (Inaktiv) - 14/06-2009 00:32 14/06-2009 00:32
Hmm.

Kan undre mig over alle de meninger folk gider mundhugges her på siten...

Nogle ting er bedre at tænke end som at sige.Taler af bitter erfaring :( For dem som har kat, vil til hver en tid forsvarer dem, sådan er det også med dem som har kamphunde trods de ser den slå en anden hun ihjæl....Folk er mere ligeglade med ting end som bare for 10 år siden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #48
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 00:37 14/06-2009 00:37
#46: det er bemærkninger og ikke lovgivningstekst. Der findes ikke vildkatte i Danmark, men vildtlevende katte.
Forskellen er skam yderst synlig.
#47: jeg har katte og de holdes på egen matrikel.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #49
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 00:40 14/06-2009 00:40
Indlægget er rettet 14/06-2009 00:41 14/06-2009 00:41 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Akvarie West skrev :
#42 Bare fordi jeg ikke har samme holdning som dig, så er det noget lort jeg lukker ud. Det er sjovt nok lige netop det jeg mener med hele mit indlæg #40. Katteejerer syntes alle andre er idioter, hvis man ikke har samme holdning til deres kat.

At sammenligne en hund og en kat er at sammenligne to dyr, som holdes af mennesker. En hundeejer giver en hund en snor på, for at den skal generer mindst muligt, og nogle hundeejere husker endda en lille bæ-pose til hundens visitkort. En katteejer åbner døren og slipper katten ud, så den kan hærge i hele kvarteret og komme hjem med en død fugl elle mus. Hvorfor skal en kat ikke luftes i snor, og hvorfor skal en katteejer ikke samle kattens lort op, når den render og skider. Tænk hvis alle hunde blev sluppet løs på samme måde som katte, og hvorfor skulle hundeejere ikke have lov til det, når katteejere kan gøre det.

Nu er det kat nummer 2 jeg har efter jeg er flyttet i egen bolig og de har begge haft adgang til en indhegnet have og de har altid gået ind for at benytte deres kattebakke og derefter gået ud i haven igen, så det er noget pis at sige at katte besørger udendørs, det er kun et spørgsmål om at katten er renlig fra start af og selvfølgelig kan komme ind til kattebakken... altså et ejer/opdrætter ansvar...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #50
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 00:47 14/06-2009 00:47
Indlægget er rettet 14/06-2009 00:56 14/06-2009 00:56 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

jery skrev :
#40: forkert - vi skal ikke finde os i fritløbende tamkatte. Ejeren har stadigvæk pligt til at lade den blive på egen grund.
#30: forkert - en "autoriseret person" kan skyde lige så mange vildtlevende katte, han kan komme til. De har ingen ejer, og der er derfor heller ingen, der skal advares.

Jeg taler om de tamkatte der enten går frit eller den kat som er stukket af hjemmefra - du kan sku´ ikke se om en kat som min er tam eller vild, da den er chippet og derfor ikke bære halsbånd. Det dur heller ikke at dømme efter en pels der ikke ser for køn ud, da katten kan være blevet væk fra sin ejer og derfor ser lidt sølle ud efter nogle dage "på egen hånd" *blink*

Desuden er det da sygt at skyde et dyr, bare fordi at man kan... Skal en bestand af f.eks. rådyr holdes nede, med den begrundelse at der ellers ikke mad nok til dem i naturen, så er det vel ok. - men man skyder sku´ ikke dyr bare for at skyde dem, så skal de være til mad eller der skal være en anden god grund til det...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #51
Bruger Hugo (Inaktiv) - 14/06-2009 00:48 14/06-2009 00:48
Godt at man bor på landet, mine katte kommer sgi ikke ind i huset, og hvis naboen ikke bryder sig om dem, så må han blive hjemme ved sig selv :D
Min hund går også bare i løs vægt udenfor :D
Det er en af grundene til at vi købte et lille landbrug.................. Naboer er da hamre iriterende, for de mener jo ikke det samme som jeg!! :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #52
Bruger KimJ - 14/06-2009 00:49 14/06-2009 00:49
Mange mennesker værdisætter jo desværre deres kæledyr efter deres kontantværdi. Når der er så mange strejfende katte, er det jo simpelthen fordi at deres ejere er ret ligeglade med, om de lever eller dør (de tuder godt nok, når deres kat ligger kvast på den nærmeste motorvej, eller ihjelbidt af en hund, men det kommer de tilsyneladende hurtigt over, når den næste kat er anskaffet). At det hænger sammen med deres kostpris, kan man vel uddrage af det faktum, at det stort set aldrig drejer sig om racekatte, der som regel koster mellem 1500 og 15000,- i anskaffelse. Dem kan man af en eller anden grund lettere holde styr på, end den kat man har afhentet via en annonce i supermarkedet, formedelst en håndfuld bajere B)

Ak ja. Et så enestående argument må vi da have glæde af flere gange. Det vidner jo også om et overlegent intellekt :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #53
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 14/06-2009 00:49 14/06-2009 00:49
47# undskyld mit sprog men i min verden lyder du lidt som en ignorrant... jeg har været stolt ejer af en såkaldt kamphund af racen American bulldog. den bedste ven jeg i mit liv har haft. han kom godt ud af det med de fleste hunde. jeg havde snor på ham altid da (i mine øjne) alle hunde skal holdes i snor, muskler eller ej. og at se på muskelhunde som om de alle har blod på tænderne og bare venter på et øjebliks uopmærksomhed fra dig er et resultat af manglende oplysning og dragelse konklusioner skabt mediernes billeder. samtidig kan jeg udemærket forstå folk som dig der har dette syn på disse hunde. jeg ville nok tænke det samme hvis ikke jeg havde haft det så tæt inde på livet.

for det andet har jeg selv kat... og jeg ville sgu heller ikke have fremmede katte på min grund! min kat bliver konsekvent holdt indendørs netop for at jeg har lidt styr på den for jeg kan godt forstå det når folk skyder dem efter de har nakket alle hønsene eller fiskene.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #54
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 00:54 14/06-2009 00:54
#50: der vil jeg så påstå, at både jeg og andre erfarne udi katte uden det store besvær kan skelne en vildtlevende fra en tamkat. En undsluppet tamkat ser ikke "lidt sølle ud efter nogle dage". Vildtlevende katte har desuden en helt anden adfærd end tamkatte, hvad enten sidstnævnte er løbet væk eller bare er inde for at genere naboen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #55
Bruger rasmus250000 (Inaktiv) - 14/06-2009 01:00 14/06-2009 01:00
Helt ærligt.

Nu har der været en del skriveri angående dette indlæg, men for mig at se , handler det mere om at man taler om katte herinde end om fisk, når det er en akvarieside..

Selvf skal katten overhovedet ikke ind på ens Matrikel, men så burde, man måske gå til dens ejer og kræve erstatning for ens tab, hvis man ved hvor katten kommer fra, men det er en side om fisk og ikke om katte..

Eller er jeg forkert på den angåen dette..??

Vil da gerne høre fra andre som synes anderledes ens jeg..

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #56
Bruger chipasion (Inaktiv) - 14/06-2009 01:05 14/06-2009 01:05
Ja som jeg siger bliver folk sure over intet, men nå ja en hund må godt dræbe en anden hund,,,, er det også normalt?

Troede dette var en akvarie site og ikke en debat site....

Havde jeg haft en hund og den havde gjort skade på en anden hund, så havde jeg taget konsikvensen.
Nogen føler sig truffet over det jeg skrev.
Jeg elsker både hunde og katte. Når man har dyr så tager man sit ansvar, det er jo et levende væsen og man bør tænke på andre end sig selv ikke?

Vi bør i dk have dyrepoliti basta!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #57
Bruger KimJ - 14/06-2009 01:08 14/06-2009 01:08
#55-56
Har I evt. et bud på, hvorfor netop dette forum kaldes "Off-topic"? :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #58
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 01:09 14/06-2009 01:09
#55: du er ny bruger og har dermed ikke været med i diverse debatter ang. OT.
Alle (næsten) er enige om, at OT er OT, men at debatten selvfølgelig skal være saglig.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #59
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 01:10 14/06-2009 01:10
# 54 Nu er min kat så en race der er en krydsning mellem en asiatisk vildkat og en tamkat, den er nogle få generationer efter denne krydsning, men måden den løber og opføre sig på, er mere som en vildkat end en alm. huskat, så jeg er ikke overbevist om dine evner... *skeptisk*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #60
Bruger Villads (Inaktiv) - 14/06-2009 01:18 14/06-2009 01:18
Jeg gider ikke læse hele tråden,men er der nogen der har foreslået at karpen selv er hoppet på land og at et dyr derefter har bidt og revet i fisken?

Det ville vist ikke være første gang vi hørte om en karpe der hopper på land.

Vel da? :P

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #61
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 01:19 14/06-2009 01:19
#55-56 Helt ærligt - det er derfor denne del af forum'et hedder "OFF TOPIC"... *doh*

Dyrepoliti = enig!

En licens, tilladelse, kørekort eller hvad man vil kalde det, ville være på sig plads for ALLE dyr - således at folk skal bestå en form for prøve der handler om det dyr de vil anskaffe, så ikke lille knud på 8 år. skal have en kvælerslange der bliver 17 meter eller lign.

Altså, så folk kan bevise at de ved hvad de går ind til FØR de køber dyret... B)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #62
Bruger rasmus250000 (Inaktiv) - 14/06-2009 01:19 14/06-2009 01:19
#57 Ja, det ved jeg det er, men denen debat er ved at udvikle sig til mere om katte og hvad man bør og ikke gør.. det er aldrig rart når et dyr dræber et andet og det skal slet ikke forkomme, men man burde måske tænke på den mere dimplomatiske måde for at løse sådan et problem, end at tale om at skyde levende dyr.. Vi er jo voksne mennesker og ikke dyrehader som nogle herinde giver udtryk for.

#58 Dette er korrekt jeg er ny bruger og det giver da stof til eftertanke at man taler om at skyde andre dyr heriinde, hold da op en start.. Jeg vil gerne have et positivt indtryk og bestemt en saglig debat, men ikke at man skyder andre dyr, det er en ting jeg vil sige jeg bliver frastødt over..
Jeg synes da at man som adm af denne side, som er det skulle måske også blande sig lidt i at man får en saglig debat og ikke få ens raseri til at gå ud over andee eller tale om at skyde dyr.. #58, det er trods alt levende dyr, ligesom vores fisk er.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #63
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 01:23 14/06-2009 01:23
#59: hvor kommer "en alm. huskat" og "vildkat" nu ind i billedet? Jeg lever lykkeligt, uden at du er "overbevist om mine evner".
#60: det er der - og også at fisken evt. har været syg/halvdød og herefter hevet på land af rovdyret.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #64
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 01:25 14/06-2009 01:25
#62 Velkommen til- :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #65
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 01:26 14/06-2009 01:26
#62: der er ingen læsetvang her på siden - og ja, nogle admins er ansat til at overvåge forum.
Jeg kan nu ikke se noget problem i at skyde dyr, selvfølgelig skal det foregå ordentligt. Vil til enhver tid foretrække, at min bøf er godt død, før jeg sætter tænderne i den.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #66
Bruger amddurin (Inaktiv) - 14/06-2009 01:29 14/06-2009 01:29
jery skrev :
#59: hvor kommer "en alm. huskat" og "vildkat" nu ind i billedet? Jeg lever lykkeligt, uden at du er "overbevist om mine evner".

For at fortælle dig at min kat også har en anden adfærd end tamkatte normalt har og derfor måske kunne forvekseles med en vildtlevende kat... *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #67
Bruger rasmus250000 (Inaktiv) - 14/06-2009 01:31 14/06-2009 01:31
#65 Ja, det er det som jeg gerne vil frem til, og du har ret ingen læse tvang, men man har lov til at blive harm, for man skal tale pænt også om andre dyr, for man har jo selv fisk,,

Jeg håber det er nogen som ser mit indlæg, som en lille ringeklokke for at man burde tænke på hvad man skriver, så det ikke frastøder evt nye bruger. for jeg vil da gerne nyde en rigitg dejlige akvarieside, uden at læse om katte der skal skydes, undskyld, men jeg forstå godt dig, men jeg håber du ser min holdning til dette,,

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #68
Bruger rasmus250000 (Inaktiv) - 14/06-2009 01:33 14/06-2009 01:33
Men så kan vi jo komme med en anden ting, jeg synes det er ´meget mere harmt.

Hvad siger til at man dræber syge fisk ved at hælde kogende vand over dem og så skyller dem ud i toilettet.?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #69
Bruger KimJ - 14/06-2009 01:54 14/06-2009 01:54
Det kunne Vi sagtens debattere, men hvis Du gerne vil have andet end tilfældige svar, skal Du nok oprette en debat specielt om dette emne, som iøvrigt ikke et OT, men nok snarere hører hjemme under "sygdomme". Inden Du opretter debatten, var det nok en god ide at lave en søgning på f.eks. aflivning. Så opdager Du nemlig, at emnet allerede flere gange er diskuteret til døde. ;)

Det tager lige lidt tid, inden man bliver helt fortrolig med hvordan tingene virker her, men bare gi`den gas!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #70
Bruger anelka (Inaktiv) - 14/06-2009 02:04 14/06-2009 02:04
altså hvordan hyler en kat enlig? "meeeow"? :D vores under naboer har hver en hund, og de gør konstant, det er til at blive sindsyg over! Og det værste er at når de stopper, begynder over naboen med at boere, på en søndag kl. 21.00, og det må man ik. Men ak og ve, min mor siger "der er nødt til at være flere der klager, før der sker noget" nå men man er da blevet vant til det, i stedet for at fuglene synger om morgnen, gøer hundene vov vov :D .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #71
Bruger Hans Peder (Inaktiv) - 14/06-2009 09:23 14/06-2009 09:23
Dixen skrev :
Hans Peder skrev :

Det er sgu da det samme som at sige til sin piratfisk: "Nåå lille Mogens, nu må du altså ikke spise den lille guppy, som svømmer forbi din næse. Den ser godt nok lækker ud, men her, tag en flage"

Spiser den guppyen? Sandsynligvis.
Hvorfor? Det ligger i dens natur.

Folk er fandme for naive!

Bare MIT sure opstød...

Det er da slet ikke det samme. I dit eksempel bestemmer du da selv hvilke fisk du sættter sammen.
Gubby til pirat fisk, ja gybby bliver ædt. Kat til terrie, ja kat bliver ædt. Men katten er du jo bare ikke herre over om den er i din have.

Og hvorfor skal havedamsejeren have ekstra udgifter med alverdens net, ekstra kant eller forskellige ting til at strø for at holde katten væk. Det er jo katte ejeren der skal sørge for at den slet ikke er der.

Du ville sku da også blive træt af det hvis naboens hest gik og åd af din køkken have.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #72
Bruger Lillebror (Inaktiv) - 14/06-2009 09:37 14/06-2009 09:37
Må man også skyde overboen? Han spiller klaver næsten 24/7... Nå nej jeg flyttede jo..

Skyde en kat fordi den kommer løbene i din have? Sygt...
Jeg har i dag kun fisk men har haft hund og kat da jeg var mindre og en lille skoledreng.
Katten rendte rundt i hele gaden og alle unger var glade for den tror aldrig jeg hørte et ondt ord om den og folk var glade for den snuppede deres mus. (Min mor var dog træt af den gerne vil vise hvad den havde fanget og slæbte det med ind)
Der var et sted jeg ved den aldrig løb hen og det var hos genboen de havde nemlig en stor schæfer som gøede af alt og alle der gik forbi og skræmte livet af folk. (Måtte man skyde den?)
Der var også en dame der gik tur med hendes lille gravhund og hver dag sked den i mine forældre forhave og nej hun samlede den sgu ikke op.... (Skulle vi skyde hende og så hendes hund?)
I dag bor der så nogen på vejen der har en labrador (Formula One typen) den er velopdraget og forlader ikke deres matrikel og det er virkelig godt men længere nede af gaden er der 2 andre familier der har hunde og de render rundt over det hele og skider på nær lige i deres egen have. Det er virkelig lækkert at træde i en hundelort fordi ejeren er ligeglad, en kat graver den ned vær glad for det.
Jeg kunne blive ved men synes det virker lidt drastisk at skyde en kat bare fordi den vover sig ind på ens grund. Tænk på den stakkels familie der ejer den hvor triste de vil blive. Hvor trist vil du ikke selv blive? Alle ved sgu da at en hund, kat, gnaver eller what ever husdyr alligevel sætter et aftryk på vores liv og når sådan en dør efter at have haft dem i mange år så mangler man dem og savner dem. Hvis du ikke føler det på den måde så er du jo en kold skid i min bog.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #73
Bruger KimJ - 14/06-2009 10:40 14/06-2009 10:40
Fantastisk historie... man bliver helt rørt!
Det er desværre også helt uden relevans til den nærværende debat *skeptisk*

At Du, efter hvad Du selv har opfattet, ikke har skabt problemer for de naboer Du har udsat for Dit kæledyr, betyder jo ikke, at det også vil være tilfældet alle andre steder. Resten af historien, (om hundelorte) har vist ikke rigtigt noget med sagen at gøre.

Der er vel ikke nogen som taler om at slå katten ihjel bare fordi den er der, men når den er til alvorlig gene for de dyr man selv har valgt (om det er korrekt eller fejlopfattet), er det vel ret naturligt at man vil gøre noget for at forhindre det. Jeg ville da ikke selv se passivt til, hvis en omstrejfende kat eller hund, overfaldt et af mine kæledyr, på mine enemærker. Hvis den bedste løsning var at dræbe den, tja... hellere en fremmed kat end min egen!

Kattehegn ER opfundet, og de hjælper både til at holde ens egen kat inde, og andres katte ude:

Hvis ikke hegnet havde været der, havde jeg jo nok været nødt til at vælge side, og så var den strejfer forsvundet sporløst....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #74
Bruger jery (Inaktiv) - 14/06-2009 12:12 14/06-2009 12:12
Så er der godt nyt - prøv lige at tjekke den nyeste forhandlerannonce - ren underholdning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #75
Muski (Slettet) - 14/06-2009 12:16 14/06-2009 12:16
FinnB skrev :
Fandt her til morgen en af mine koier (40 cm) død ved siden af dammen :( med rive/bid mærker efter en kat,så resten af dagen skal stå på kattejagt,kan folk ikke holde deres skide skadedyr inden døre,har tænkt på at stille kattemad med rottegift i ud, men det må jeg ikke for konen :(
Bare et sygt opstød fra mig

FinnB - du må da ha trådt i noget når du kan finde på at skrive som du gør - katten følger sit instinkt, skal den dø for det? Katten kan ikke gøre for at du har valgt at have fisk i haven. Vil du så også skyde alle de fugle der har smag for dine fisk? så kan vi jo lige så godt udrydde alt liv - undtagen dine fisk.
Det er da sygt at ville slå ihjel for det - og så er du jo ikke en tøddel bedre end katten! ;( Vi har både hund, kat og akvarie og katten synes det er mægtig spændende med fiskene, men hun rører dem ikke.
Jeg tror som flere andre at din fisk har været syg eller svækket af anden årsag. Måske fanget af en hejre og tabt igen og så har katten set sit snit til lidt guf.
Beskyt du dine fisk med et net, det burde alle gøre, så kan børn heller ikke drukne i fiskedammen!
(Hvis det skulle ske, skal du eller fiskene så skydes?)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #76
Bruger snag (Inaktiv) - 14/06-2009 12:29 14/06-2009 12:29
var det ikke nemmere bare køre i bauhaus og købe et lille hegn der er 40 - 50 cm højt. så sætte det helt ud til vandkanten. så kan katten ikke komme over på den anden side. uden og blive våd..

du kan være helt sikker på katten kommer igen. betragt det som en jagt mark hvor den har haft heldet med sig;-) så vender den tilbage.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #77
Bruger mhnh (Inaktiv) - 14/06-2009 12:39 14/06-2009 12:39
Jeg kan sige meget om katte ejere og de fleste af dem jeg har kendskab til er ret ligeglade med hvor og hvad deres kat laver.
Jeg begriber ikke at jeg skal tvinges til at have kat fordi min nobo gerne vil have en. Hvis mine fisk i havedammen bliver spist af en fiske hejre så er det naturensgang MEN hvis de bliver spist af en kat så har det intet med naturens gang at gøre. Katte er ikke en del at den danske natur. Det har jeg dog for længst opgivet at forklare folk med kat.
Men når folk skal flytte fra deres hus fordi naboen har kat og ikke vil holde den inde så bliver jeg sur. Har fornylig været med til at flytte for en kammerat der har en søn 1½år med voldsom katte alergi. Han kunne ikke sove i barnevogn ude fordi der mente katten også at den skulle ligge, de kunne ikke have vinduer og døre åbne da katten også mente at der skulle den ind. kattens ejere var af den holdning at det er kattes natur at løbe frit rundt så de nægtede at gøre noget. De fik fjernet en kat ved hjælp fra politiet. Hvorefter de købte to nye katte og sagde at det ville de bare blive ved med.
Mit spørgsmål er så til jer katte ejere, er det ok at folk skal flytte fa hus og hjem for at i kan have jeres katte til at løbe frit rundt?
Drengen har været indlagt pga vejrtrækningsbesvær efter et møde med katten i barnevognen, og hvis det ikke var blevet opdaget så hurtigt at katten også ville sove der, så var han død af det.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #78
Bruger Gl.dansk (Inaktiv) - 14/06-2009 12:41 14/06-2009 12:41
Bare lige for at puste lidt til ilden, så kom jeg lige i tanke om et lille fint ordsprog som jeg næsten havde glemt:
"En sød kat er en død kat"!

Jeg er bestemt heller ikke katteelsker, og er pænt træt af når de jokker henover min bil. Skidtet er hvad det er, men ridserne er sgi irriterende.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #79
Bruger brib - 14/06-2009 12:44 14/06-2009 12:44
jery skrev :
Så er der godt nyt - prøv lige at tjekke den nyeste forhandlerannonce - ren underholdning.

Sådan en skal jeg ha - Svigermor får et flip . Jeg sætter den i porten ( special led svigermor smiley ) :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #80
Bruger Hugo (Inaktiv) - 14/06-2009 14:23 14/06-2009 14:23
Pas nu på brib....................... Hvis nu Cirkeline.dk kommer forbi og får et strint, så kan det sgi godt være at du bliver puttet i seng uden aftensmad den dag! :D :D :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #81
Bruger Mr.Frog (Inaktiv) - 14/06-2009 15:09 14/06-2009 15:09
Sikke et flæberi fordi der er en der har mistet en fisk *blink*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #82
Bruger brib - 14/06-2009 18:13 14/06-2009 18:13
Hugo skrev :
Pas nu på brib....................... Hvis nu Cirkeline.dk kommer forbi og får et strint, så kan det sgi godt være at du bliver puttet i seng uden aftensmad den dag! :D :D :D

Det siger du kun for at glæde mig - Vores skraldespand er den eneste på vejen der har mavesår . :-)

Jeg tør kun skrive ovenstående fordi jeg har blokeret cirkelinedk`s login :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #83
Bruger Gylle (Inaktiv) - 14/06-2009 18:52 14/06-2009 18:52
Spændende debat :P

Elsker selv (næsten) ALLE dyr...
Lyder nu som om den var færdig før den begyndte.... Hvis loven siger at man ska holde sit kæledyr i egen matrikel, så er der jo ik andet at gøre end at sørge for det ;)

#77 Det er vist strafbart for folk som din vens nabo! Det nærmer sig sgu vist forsøg på "forsætligt drab"! Og det var jo helt klart en trussel, så det ka oss meldes til politiet!!!

* Forsætligt drab (manddrab eller i folkemunde ofte mord), der er strafbart efter § 237 med fængsel indtil livstid. Her kræves forsæt, altså en intention om at dræbe.

§ 241. Den, som uagtsomt forvolder en andens død, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder eller under særligt skærpende omstændigheder med fængsel indtil 8 år. Er forholdet begået i forbindelse med spirituskørsel eller særlig hensynsløs kørsel, anses dette som en særlig skærpende omstændighed.

§ 246. Har et legemsangreb, der er omfattet af § 245 eller § 245 a, været af en så grov beskaffenhed eller haft så alvorlige skader eller døden til følge, at der foreligger særdeles skærpende omstændigheder, kan straffen stige til fængsel i 10 år.

ELLER: Privat terrorisme, som foretages af enkeltpersoner eller grupper af personer. Den kan antage mange former, som f.eks. kapringer, kidnapninger og ATTENTATER!!!!
Stk. 3. Endvidere straffes på samme måde den, der med det i stk. 1 nævnte forsæt truer med at begå en af de i stk. 1 og 2 (Stk. 1: Manddrab efter § 237. Stk. 2: Grov vold efter § 245 eller § 246.)nævnte handlinger."

ELLER: Forsætlige legemesangreb (psykisk eller social vold) er strafbare som vold efter straffelovens §§ 244-245. § 244 dækker den "almindelige" vold, mens § 245 handler om vold af særligt farlig karakter.

ELLER: Afpresning er ulovligt i følge Straffelovens § 281. Et forhold kan kun være omfattet af afpresningsbestemmelsen, når gerningen subjektiv og objektivt sker for at skaffe gerningsmanden eller en andre en uberettiget vinding (modsat Straffelovens § 260 om ulovlig tvang). Det er uden betydning, om gerningsmanden rent faktisk har tænkt sig at realisere det, der trues med. Der kræves altså kun forsæt til truslens fremsættelse.

Straffelovens § 281 For afpresning straffes, for så vidt forholdet ikke falder ind under § 288 (røveri)

1) den, som, for derigennem at skaffe sig eller andre uberettiget vinding, truer nogen med vold, betydelig skade på gods eller frihedsberøvelse, med at fremsætte usand sigtelse for strafbart eller ærerørigt forhold eller åbenbare privatlivet tilhørende forhold,

2) den, som truer nogen med at anmelde eller åbenbare et strafbart forhold eller med at fremsætte sande ærerørige beskyldninger for derigennem at skaffe sig eller andre en vinding, der ikke er tilbørlig begrundet ved det forhold, som har givet anledning til truslens fremsættelse.

Har ik selv vildt meget styr på lovene, men den ulækre nabo ka sagtens smides i retten!!! Og det burde dine venner gøre, det er for langt ude med den nabo...

kilde: Eksternt link http://da.wikipedia.org/wiki/Drab

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #84
Bruger Lemou (Inaktiv) - 14/06-2009 19:06 14/06-2009 19:06
brib skrev :
Jeg er ikke kattefanatikker- Men uden katten ville Danmarks rotteproblem være væsentligt større end det er nu .

Jeg har selv en del vildbasser rendende som jeg fodrer på , og som tak for hjælpen lægger de "gaver" foran hoveddøren .

En kat, der bliver bidt af en rotte rører aldrig en rotte mere, så de fleste katte rager om der er rotter eller ej.. De bedste, der nu er, må være rottehunde samt mår-familien...

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #85
Bruger brib - 14/06-2009 19:29 14/06-2009 19:29
Lemou skrev :
brib skrev :

En kat, der bliver bidt af en rotte rører aldrig en rotte mere, så de fleste katte rager om der er rotter eller ej.. De bedste, der nu er, må være rottehunde samt mår-familien...

Mine misser går ikke af vejen for et par gnaverbid - så din teori holder ikke :-)

Missemor som klarede 7 år her på matriklen , præsterede ak komme hjem med rotter på størrelse med sig selv . Af og til fik hun da et par hak i tuden , men efter et par dage kom hun og smed en ny "gave" Så man kan nok ikke generalisere .

I et ubemærket øjeblik smed hun lige et kuld killinger i bagagerummet på vores Hyundai Elantra . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #86
Bruger Krammeholdet (Inaktiv) - 14/06-2009 20:10 14/06-2009 20:10
forstår godt hvorfor du er negativ over at have mistet en stor flot fisk, men prøv evt. at anskue det lidt mere subjektivt. Jeg er hverken katte eller hunde menneske da jeg ikke kan tåle nogle af delene. har kun fiskebasser :)

Koier hopper, har selv mistet flere af den grund og har også reddet nogle tilbage i vandet hvor de hører til...
Mon den ikke bare selv er hoppet ud af bassinet og katten derefter har fundet den som Villads også skriver?

Hvordan kan du skyde skylden på katten hvis du ikke ligefrem har set den hive den op af bassinet. Kunne det måske ikke være en ræv eller en mår/mink? katte er vel ikke de eneste der river i deres bytte.

Har svært ved at forestille mig at en kat skulle kunne få bugt med en rask Koi på 40 cm, måske en lille guldfisk, men ikke en stor Koi. For mig hvirker dette scenari bare helt urealistisk

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #87
Bruger RosenM (Inaktiv) - 14/06-2009 20:39 14/06-2009 20:39
Puha, jeg har fået det helt skidt af at læse alle de indlæg om mennesker der tror de alle sammen er gud...
Jeg ville have skrevet et indlæg der beskrev mit afsky for den måde, de fleste i denne debat tror mennesker er hævet over alt... "Min matrikel??"... Måske havde verden bare været et bedre sted uden mennesker vælger jeg at skrive istedet ;)

Mvh Rosa

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #88
Bruger Pennut (Inaktiv) - 14/06-2009 20:56 14/06-2009 20:56
En fuldvoksen Main Coon eller blanding med Main Coon ville sagtens kunne fange en 40 cm koi og de har ikke noget imod at få våde fødder. Det ligger i deres natur. Main Conne katten er nok den kat der ligner vildkatten mest og derfor er dens natur meget lig vildkatten.(især dem som ikke er avlet i mange generationer af opdrætterne)

En tyrkisk van (dette er en katterace) elsker vand og at svømme, men jeg tvivler på at denne race render frit.

Jeg elsker både hunde, katte, fisk og mange andre dyrracer.

Jeg kan godt forstå at #1 er sur over at miste sin fisk (og hvis det er en kat der har nakket den, så vender katten tilbage og tager den næste hvis den ikke falder i vandet under forsøget).

Selvom jeg elsker dyr ønsker jeg ikke at gadens dyr eller børn render rundt på min matrikkel og derfor vil jeg også blive sur og forsøge at lave om på problemet. Dog vil det ske under humane forhold.

#1 Nu bliver jeg ikke populær men er katten en tam kat man kan komme til, så hold dens hoved under vand så den får fornemmelsen af at drukne, så vil katten næsten helt sikkert holde sig langt væk fra din dam i fremtiden.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #89
Bruger Hugo (Inaktiv) - 14/06-2009 20:57 14/06-2009 20:57
Man behøver vel ikke at tro at man er gud, bare fordi man har betalt for et matrikel og gerne vil bestemme der!
Det er jo sådan set noget af ideen med at købe et grundstykke! :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #90
Bruger brib - 14/06-2009 21:03 14/06-2009 21:03
#87 : Min matrikel, er et slangord for: der hvor jeg bor til leje . :) Så det skal du såmænd ikke blive så forarget over . :-)

Jeg synes nu heller ikke jeg kan tyde nogle af de indlæg hvor du beskylder indrykkerne for at være Gud.

Hvis du nærlæser tråden ligger det største problem nok i at katten både er et nytte og et skadedyr. Og hvis man frabeder sig andre menneskers katte overskider ens have - tramper rundt på biler osv . Så er det vel fair nok ?

Men Alt er altså ikke så puttenuttet som du tilsyneladende gerne vil have verden til at se ud .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #91
Bruger KimJ - 14/06-2009 21:11 14/06-2009 21:11
Måske en anelse hyklerisk, når man selv har som hobby at holde fisk indespærret i små glaskasser, med det udtrykkelige formål at ændre deres naturlige gener?

Netop racekatte, er ikke så almindelige at se løsgående. De koster jo penge...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #92
Bruger Proplayer (Inaktiv) - 14/06-2009 21:17 14/06-2009 21:17
56# om det er normalt ved jeg ikke ret meget om men de typer der desværre ofte har disse hunde bruger dem ofte forkert. det kan jeg ikke ændre på... og i dagens danmark må en hund selvfølgelig ikke dræbe en anden hund! følger du ikke med?! *blink*
hvis en hund skambider en anden hund totalt umotiveret er der ikke så meget at gøre andet end aflivning... men hunde slås... det gør alle hunde. hvis bare folk med muskelhunde ville forstå og indse hvad deres hunde reelt set er i stand til og tog sine forholdsregler havde vi ikke disse problemer... jeg føler mig ikke truffet over det du skrev... jeg er bare uenig...

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #93
Bruger Pennut (Inaktiv) - 14/06-2009 21:40 14/06-2009 21:40
Indlægget er rettet 14/06-2009 21:40 14/06-2009 21:40 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

# 91 Hej Kim, der går rigtig mange halv Main Coon og rene Main Coon rundt i Danmark og det er nogle meget store kattedyr og imponerende jæger. Bare der hvor Bo Jensen bor går der ikke mindre end 4 rundt.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #94
Bruger chipasion (Inaktiv) - 14/06-2009 21:51 14/06-2009 21:51
Ja der vil jeg give dig 100% ret. Det handler om opdragelse ;)
Ved godt hunde ikke må dræbe uden at det har konsikvenser, men desværre hørte jeg om en pige der gik med sin lille hun, og den blev dræbt af en anden hund. Ejeren gik bare sin vej som intet var sket desværre... Han burde ikke have hund !!.
Mange kamphunde er super flotte og søde. Jeg bor et sted hvor mange har kamphunde og de ser så glade ud :D .
Som du selv siger 92# så handler det om at sætte sig ind i hvilken hund man har ;)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #95
Bruger stonny (Inaktiv) - 16/06-2009 00:39 16/06-2009 00:39
Indlægget er rettet 16/06-2009 07:10 16/06-2009 07:10 Vis/Skjul det oprindelige indlæg

Det undrer mig lidt, at så mange forsvarer katten. Vil det sige, at fordi nogle synes, det er dejligt at holde kat, så skal man finde sig i at katten:
- æder ens fisk,
- overskider haven
- sætter kattepoter på taget at ens bil
- urinerer i ens carport
når det er kattejerens pligt at sørge for, at katten ikke gør det?

Jeg har en møgkat, der jævnligt trasker rundt på taget af min bil. Hvis det en dag lykkes mig at overraske dyret, vil det være øm i måsen, når det i en flot og elegant bue ryger ud af matriklen. Skulle katten i den anledning føle trang til at udstøde nogle mishagsytringer i form af spruttelyde, må den selv ligge og rode med det. Se, hvis kattejeren vil undgå det, er det meget simpelt. Han/hun lever op til sin pligt og sørger for, at katten ikke kommer her! At det er kattens natur at strejfe rundt, rager mig en høstblomst. Hvis vedkommende ikke kan holde kat, uden det er til gene for naboerne, må han/hun afholde sig fra at holde kat.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #96
Bruger Bo Jensen (Inaktiv) - 16/06-2009 06:53 16/06-2009 06:53
Jeg vil lige starte med at sige at jeg er helt enig i at katteejere skal holde deres dyr hjemme hos sig selv, sådan er loven..

Men så undre det mig en del at minken slet ikke er bragt frem i denne debat om hvad/hvem der har taget FinnB's fisk op af havedammen..

Vi har mange frit levende mink i den danske natur efterhånden og når først de finde ud af at vi mennesker er så flinke at have en masse foder (læs fisk) til at gå i en lille pyt vand i haven, ja så vil de se dette som et tag selv bord af dimensioner og da minken som sådan ikke har naturlige fjender i den danske natur, ja så er det helt sikkert at vi kommer til at se og høre mere til minken i danske have damme....

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #97
Bruger morten lyngsaa (Inaktiv) - 16/06-2009 07:17 16/06-2009 07:17
#1 Nu ved jeg ikke om du selv har opfyldt din pligt til at hegne dit bassin? Du har pligt til at hegne det med min. 90 cm hegn, for der ikke skal drukne vilde dyr, naboens børn mm.!

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #98
Superbruger malawicarsten - 16/06-2009 08:12 16/06-2009 08:12

Regelen er afskaffet i forbindelse med kommunesammenlægningen og den gælder ej heller for swimmingpools mere.

Det undersøgte jeg ved Aalborg Kommunes Tekniske forvaltning før jeg anlagde min 84000 liters havedam

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #99
Bruger brib - 16/06-2009 08:15 16/06-2009 08:15
En nem og elegant måde at holde kattene væk fra bilerne ( fuldt lovlig metode )

Tag 2 kødbakker og fyld dem op med blomsterjord og hæld en sjat 3 dobbelt salmiak i bakkerne- Så lægger man et stykke stof hen over bakkerne . Stil 1 bakke på taget og 1 på køleren. Katten hopper kun op på bilen en gang efter at have snuset til denne stærke duft .

I dag kan jeg nøjes med bare at stille bakkerne op uden noget i , alene synet af bakkerne er nok til at kattene holder sig langt væk fra bilen .

Jeg har intet imod katte - Som tidligere nævnt er de nyttedyr . Men de har altså hele Vest Lolland hvor de kan pisse og skide- Så jeg forstår altså ikke lige hvorfor fremmede hankatte skal overpisse mit værksted .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #100
Bruger KimJ - 16/06-2009 09:22 16/06-2009 09:22
Se evt. #32 ;)

Uanset hvem der er skurken, er debatten om kattene jo stadig relevant. Som det tydeligt fremgår, er der mange mennesker som føler sig generet af omstrejfende katte, uanset n det er fisk, bil blomsterbed eller noget andet det går ud over. Det som kan irritere mig, er at mange katteejere ikke kan komme ud over den ide, at det er deres RET, at lade deres dyr løbe rundt som det passer dem, og at det er en helt naturlig pligt for omverdenen selv at gardere sig mod følgerne af dette. Der er nævnt mange, mere eller mindre virksomme metoder til at holde kattene væk, men hvorfor skal dette påhvile dem som netop har valgt IKKE at ville holde kat?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #101
Bruger brib - 16/06-2009 10:04 16/06-2009 10:04
KimJ skrev :
Se evt. #32 ;)

Uanset hvem der er skurken, er debatten om kattene jo stadig relevant. Som det tydeligt fremgår, er der mange mennesker som føler sig generet af omstrejfende katte, uanset n det er fisk, bil blomsterbed eller noget andet det går ud over. Det som kan irritere mig, er at mange katteejere ikke kan komme ud over den ide, at det er deres RET, at lade deres dyr løbe rundt som det passer dem, og at det er en helt naturlig pligt for omverdenen selv at gardere sig mod følgerne af dette. Der er nævnt mange, mere eller mindre virksomme metoder til at holde kattene væk, men hvorfor skal dette påhvile dem som netop har valgt IKKE at ville holde kat?

Vi er delvist enige .

Et år fik jeg fjernet alle vores egne katte - Resultatet var at der blot kom nye til og vi blev invaderet af "kryb " Vores vægge var en balsal for mus - andet . Så jeg tager gerne, generne ved at holde katte med i købet .

Men sådan er vi mennesker jo forskellige - Vi vil gerne have at vores boliger er rotte-musefrie - Men når det går ud på at alternativet er nogle katte der myrder skadedyrene . Ja så blir vi møgsure på dem .

Det er en balancegang ( og et yderst følsomt område jeg går ind på her ) For hvad vil vi ? Vil vi have kattepoter på bilen - Kattelort i haven - Eller vil vi have andet kryb til at invadere vores boliger .

Dette indlæg er kun beregnet for landboere.

For man må formode at boligforeninger - osv . selv holder bestanden af katte nede .

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #103
Bruger brib - 16/06-2009 10:21 16/06-2009 10:21
Zoemizzen skrev :
ja sagde du sygt opstød... jeg syntes ærlig talt det må være dig der skulle der skulle æde rottegift og prøve hvad det vil sige at blive kvalt i det ... hvilken levende skabning har fortjent sådan en død ... ihvertilfald ikke denne kat.. den følger bare sit naturlige instinkt .... sorry men blev temmelig vred ;(

Det er altså smart hvis du lige henviser til hvilket indlæg du kommenterer . :-)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #104
Bruger jery (Inaktiv) - 16/06-2009 10:22 16/06-2009 10:22
Indlæg #102 slettet - en ny bruger skal nok lige vænne sig til debatformen.
Indlæg #103 ligeledes slettet, alene fordi det henvender sig til #102.

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #105
Bruger jarnie (Inaktiv) - 16/06-2009 10:53 16/06-2009 10:53
Selfølgelig bliver Finn da sur på den møgkat der æder hans fisk. Og sure opstød ville jeg da også komme med.
Skal vi alle finde os i kattens natur må ejerne også finde sig i div. foranstaltninger der måske ikke er så rare for kattene. Hos mig skal de bare høre ladegrebet på min softgun - så er de sjov nok væk :P
Et lavt elhegn er også efektivt :D

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #109
Bruger jery (Inaktiv) - 16/06-2009 11:02 16/06-2009 11:02
Indlæg #106-107-108: spam og slettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #111
Bruger Akvarie West - 16/06-2009 11:08 16/06-2009 11:08
RosenM skrev :
Puha, jeg har fået det helt skidt af at læse alle de indlæg om mennesker der tror de alle sammen er gud...
Jeg ville have skrevet et indlæg der beskrev mit afsky for den måde, de fleste i denne debat tror mennesker er hævet over alt... "Min matrikel??"... Måske havde verden bare været et bedre sted uden mennesker vælger jeg at skrive istedet ;)
Mvh Rosa
Hvad er der galt i at håndhæve "min matrikel". Jeg har købt et hus, og jeg har købt en grund. Jeg skal nok inviterer dem jeg ønsker at se på min matrikel. På min matrikel er jeg ejer, og min have og private hjem vil jeg gerne have for mig selv.
Havde det været en naturlig forekomst af grævling, vildsvin, rådyr, egeren eller ulve havde sagen været helt anderledes, men der er tale om andre folks kæledyr, og dem ser jeg gerne at de skal holde for sig selv.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #112
Bruger jery (Inaktiv) - 16/06-2009 11:11 16/06-2009 11:11
Indlæg #110: spam og slettet.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #113
Bruger Akvarie West - 16/06-2009 11:12 16/06-2009 11:12
#110 Børn, der er da ikke tale om børn i indlæg 105. *doh*

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #114
Bruger Akvarie West - 16/06-2009 11:14 16/06-2009 11:14
Måske du skulle låse tråden, der kan vist ikke koges mere suppe på de ben :D

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #115
Bruger jarnie (Inaktiv) - 16/06-2009 11:29 16/06-2009 11:29
Var det ikke fordi katten tilfældigvis er et kæledyr beskyttet af folk med et romantiseret og forkvaklet syn på deres dyr ville den være jagtbar året rundt, da den er et uønsket element i den danske natur. Selvfølgelig skal den ikke have rottegift, hvilket jeg er sikker på ingen ville gøre.
Men at sammenligne dem med børn *doh*
#111 Helt enig - man har vel lov til at bestemme over sin ejendom.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #116
Bruger brib - 16/06-2009 12:07 16/06-2009 12:07
Da vi tilsyneladende har fået uddebateret tråden , vælger jeg at låse den .

Tråde om katte og hundes velfærd - færden - ender altid i et - Jeg alene vide .

Alle er velkomne på min pb . Hvis de har yderligere kommentarer .

Tråden er låst Tråden er låst og kan ikke besvares
Annoncører
Annoncører