Ler til vandplanter - hvad har jeg købt?

Postet under : Akvariesiden.dk - Planter
Visninger : 1224

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Las (Inaktiv) - 19/08-2009 18:15 19/08-2009 18:15
Hej

Jeg gik og tænkte på at lave lidt gødning til mine akvarier og var ude at lede efter rød ler og spaghnum
Jeg kom forbi en planteskole og forhørte mig om de havde noget. Det havde de ikke men for nogle år siden havde de købt noget anden ler hjem. Det købte jeg en sæk af men er blevet lidt i tvivl om hvad det er, eller rettere om det er lige klar til brug!
Sækken havde ligget ude længe og labelen var delvist væk, det eneste jeg jeg kan få ud af den er at den er lavet af Hasselfors Garden AB (Sverige), der står at det er til vattenväxter. Helt præcist står der "Lera for ......... & vattenväxter", der mangler den del før &......?
Der står også lidt om at det skal i potten, og ned til rødderne, sådan lidt generel brugsvejledning.

Jeg har søgt på Hasselfors Garden's hjemmeside men kan ikke umiddelbart finde noget.

Konsistensen er lidt løsere end ler normalt er ville jeg mene, og jeg tænkte i den forbindelse om det mon ikke var et færdigtblandet produkt til vandplanter. Er det mon ikke det mest sandsynlige?

Postet fra Akvariefisk.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Bruger zyrexx (Inaktiv) - 19/08-2009 18:18 19/08-2009 18:18
Hvis du søger efter vattenväxter på google, kommer der en masse frem omkring vandplanter, så mons tro det ikk fungere til det :)

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Las (Inaktiv) - 19/08-2009 18:40 19/08-2009 18:40
Ja det gør der godtnok, og jeg regner da også med at det rent faktisk er noget der er gødet og klar til brug men det ville være rart hvis der var nogle herinde der havde lidt mere belæg for at komme med et bud herfor.

Det ville da værre ærgeligt at putte leret i og så det ikke havde nogen virkning.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Bruger Las (Inaktiv) - 22/08-2009 09:23 22/08-2009 09:23
Nu har jeg formet et par "kegler" som jeg har tørret over et par dage og stoppet ned ved planterne, det kan vel ikke skade?

Annoncører
Annoncører