Rød neon eller falsk neon?

Postet under : Akvariesiden.dk - Karpelaks
Visninger : 1328

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #1
Bruger Las (Inaktiv) - 30/08-2009 22:47 30/08-2009 22:47
Jeg har for et par dage siden købt nogle rød neon ifølge forhandleren, nogle af dem er bare meget svage i den røde farve hvilket jeg tilskrev at de var hjemkommet for nyligt hos forhandleren. Nu her 2-3 dage efter er der ikke sket de store ændringer i farvetegningerne og jeg spekulerer på om jeg måske har fået en blanding af rød og blå, eller falsk neon om man vil. Farverne på dem der er mest røde er dog også noget svage, dem det er værst med har meget lidt rød under bugen.

Jeg mener ikke at det er alm. neon.

Har nogle oplevet det samme, eller kan der risikere at gå lang tid før de står flot i farverne hvis det evt. måtte skyldes stress?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #2
Midtjylland (Slettet) - 30/08-2009 23:28 30/08-2009 23:28
Det kan sagtens være stress. Har du masser af planter i akvariet så de har mulighed for at skjule sig.

Det kan også være din vandværdier der er noget galt med. Rød neon foretrækker surt vand 5-7 pH og er meget følsom overfor dårlige vandværdier. Har du testet nitrit-niveauet.

Det er også en stimefisk som føler sig bedst tilpas i stimer på mindst 10 individer. Hvor mange har du i akvariet?

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #3
Bruger Las (Inaktiv) - 31/08-2009 09:44 31/08-2009 09:44
Alt skulle være i orden, der er 10stk, 0 nitrit i vandet, masser af planter og gemmesteder, trærødder der giver skygge fra oven osv.

Jeg må prøve at se tiden lidt an og håbe at de får deres farver igen.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #4
Midtjylland (Slettet) - 31/08-2009 09:48 31/08-2009 09:48
Lige for at være sikker. Ligner dem du har købt den her, bare blegere? ;)

Eksternt link http://www.practicalfishkeeping.co.uk/pfk/images/cardinal.jpg

Hvis de gør det er det rød neon, som nok bare lige skal finde sig til rette i deres nye hjem.

Postet fra Akvariesiden.dk Send besked Gå til forsiden Gå til toppen Gå til nyeste #5
Bruger Las (Inaktiv) - 31/08-2009 10:20 31/08-2009 10:20
Ja det gør de, der er dog lidt forskel på dem men det er vel bla. grundet at det er hunner og hanner.

Men man begynder jo at se alt muligt når ikke tingene ser ud som de skal, jeg syntes nemlig også et par af dem lignede falsk neon, eller i hvert fald den på det billede jeg har.....

Nå nu giver jeg dem et par dage og så ser vi !

Annoncører
Annoncører